Direktør efter sikkerhedsbrist på webshop: - Har ikke konstateret misbrug

Torsdag meldte folkene bag bahne.dk, at deres webshop har været udsat for en sikkerhedsbrist. Nu fortæller direktøren, at man endnu ikke har konstateret misbrug af folks bankkort

Direktør for Bahne, Jacob Bahne, fortæller, at man ikke har fået tilbagemeldinger fra kunder, der har fået misbrugt deres kort. Foto: Michael Svenningsen/ Ritzau Scanpix
Direktør for Bahne, Jacob Bahne, fortæller, at man ikke har fået tilbagemeldinger fra kunder, der har fået misbrugt deres kort. Foto: Michael Svenningsen/ Ritzau Scanpix

Kunder, der har handlet på bahne.dk i perioden 4. til 23. november, har alle modtaget en mail, hvor der står, at butikskæden har været udsat for en sikkerhedsbrist i deres online-butikker.

Siden sikkerhedsbristen blev offentliggjort, har folkende bag bahne.dk arbejdet tæt sammen med NETS for at blive helt sikre på, hvad der er sket, og om folks kortoplysninger er blevet misbrugt.

Og nu er der potentielt godt nyt til de nethandlende på bahne.dk, som har frygtet for, om deres kortoplysninger er blevet lækket på nettet.

- Hverken Bahne eller NETS har konstateret misbrug på kort, fortæller Jacob Bahne, der er direktør for Bahne.

Har man handlet på bahne.dk i den berørte periode, så anbefaler Bahne og NETS, at man får spærret sit betalingskort.1

Kender nu omfanget
Et døgn efter offentliggørelsen af sikkerhedsbristen har Bahne og NETS fået præciseret, hvor mange kunder, hvis betalingskort er blevet berørt.

- Hændelsen er, i samarbejde med NETS, lokaliseret til udelukkende at omhandle 3.337 kunder. Som en sikkerhedsforanstaltning er disse kunder blevet kontaktet direkte, og der er ikke andre transaktioner eller kunder involveret, siger Jacob Bahne.

Direktøren fortæller, at det siden fredag har været problemfrit at handle på bahne.dk. Han lover samtidig, at sikkerhed og overvågning på webshoppen naturligvis fortsat er i absolut fokus.

Beklager overfor kunderne
Butikskædens direktør beklager, at kunder på webshoppen har været i fare for at få misbrugt deres kortoplysninger.

- Vi er naturligvis meget kede af denne hændelse, men må også konstatere at disse ting kan forekomme i et digitalt miljø, uanset hvor meget man garderer sig, siger Jacob Bahne.

Kunder, der har handlet på bahne.dk udenfor perioden 4. til 23. november er på ingen måder i fare for at have fået misbrugt deres kortoplysninger.

De fysiske Bahne-butikker har på intet tidspunkt været ramt af sikkerhedsbristen. Det er kun kædens webshop, der har været påvirket.

Se også: Kendt butikskæde udsat for 'sikkerhedshul': Spær dit dankort

10 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere