DSB ramt af teknisk nedbrud: Bare stig om bord på toget

DSB's hjemmeside og betalings-apps er søndag først på aftenen gået ned

DSB har søndag først på aftenen massive it-problemer. Foto: Thorbjørn Hansen
DSB har søndag først på aftenen massive it-problemer. Foto: Thorbjørn Hansen

DSB er søndag først på aftenen ramt af et massivt it-nedbrud, som har ramt alt fra website til telefon-system og betalings-apps på nettet.

Det oplyser DSB's pressevagt til Ekstra Bladet kort efter klokken 19.

Togene kører fortsat, men det er umuligt at købe billet på mobiltelefonen, ligesom du heller ikke kan kontakte DSB på hoved-telefonnummeret 7013 1415. Også DBS's hjemmeside er gået ned.

DSB arbejder på højtryk på at få genstartet systemerne. Indtil videre er der ikke noget om hverken årsag til nedbruddet eller hvor længe, der kommer til at gå, før det hele kommer til at køre på skinner igen.

Hvis der er passagerer, som har problemer med at købe billet eller at forny sit pendlerkort på mobiltelefonen, beder DSB om, at de bare stiger om bord på toget.

- Man skal så vidt det er muligt forsøge at købe en billet. Som jeg har fået det fortalt, virker rejsekortet eksempelvis. Men har man ellers problemer, så skal man bare stige om bord på toget og tage kontakt til personalet, siger DSB's pressevagt til Ekstra Bladet.

- Jeg kan ikke sige noget om årsagen. Det er for tidligt. Og jeg vil heller ikke begynde at gætte, siger pressevagten videre.

Opdateres...

63 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere