DSB's systemer nede: Ingen tidshorisont

Det er i øjeblikket hverken muligt at søge rejser eller bestille pladsbillet via dsb.dk eller DSB's app

Følg Samfund

DSB oplever torsdag store problemer med deres systemer, og derfor er det ikke muligt at søge efter togrejser. Det betyder, at man hverken kan bestille billetter og pladsbilletter via DSB-app'en eller hjemmesiden.

Det bekræfter DSB's pressevagt over for Ekstra Bladet.

På DSB's hjemmeside er der et gult banner, der viser 'Salgssystemer ustabile'.

'Du kan i øjeblikket opleve problemer ved køb af billet i DSB Netbutik / DSB app / samt køb af pladsbillet i billetautomater og i betjent salg. Vi arbejder på at løse problemet. Køb derfor din billet i DSB Salg & Service / DSB 7-Eleven / DOT Billetter app / DOT 1415 SMS / DOT 1415 WEB eller foretag check ind på dit rejsekort,' står der på hjemmesiden.

Pladsbilletter er på grund af coronapandemien et lovkrav i flere af DSB's tog. Derfor skal du straks efter påstigning kontakte togpersonalet, hvis du ikke har mulighed for at bestille en billet på anden vis, oplyser pressevagten til Ekstra Bladet.

DSB kan endnu ikke give noget tidspunkt for, hvornår man forventer, at systemerne er oppe at køre igen.

Mere fra Ekstra Bladet+

Det nye parti er et personligt projekt for Inger Støjberg

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind