Efter bus-raseri: Chaufføren har undskyldt mange gange

Mandag blev en video delt igen og igen på de sociale medier, hvor en buschauffør bliver rasende på en passager. Chaufføren har nu beklaget episoden. Se den nedenfor

En stille morgen i bus 920 fra Nyborg mod Ørbæk på Fyn blev afbrudt for Jens 'Jay Jay' Jensen, da han overhørte en buschauffør fra selskabet FynBus råbe højt i sin håndholdte mobil.

- Fandeme nej!

- Du skal køre din bus, ikke også?

- Hvis du siger det én gang mere, så ryger du af!

Sådan lyder ordvekslingen mellem buschaufføren og Jens 'Jay Jay' Jensen i videoen ovenfor. Mandag lagde Jens 'Jay Jay' Jensen videoen på sin Facebookside, hvorefter den blev delt i stor stil. Til videoen har han skrevet:

'efter ca. 1,5 km af turen ser jeg, at ham der køre bussen sidder og taler i håndholdt Mobil. Hvor på jeg tænker om jeg mon skulle sige noget til ham om dette. Det gør jeg så, hvorpå at jeg får at vide, at jeg skal sætte mig ned og holde kæft, og hvis jeg siger mere, vil jeg blive sat af'.

Jens 'Jay Jay' Jensen indsendte efter episoden en klage til FynBus, som blandt andet svarede:

FynBus beklager chaufførens adfærd i forbindelse med den håndholdte mobilsamtale. FynBus kan desværre ikke give dig chaufførens undskyldning, da denne er anonym i forhold til FynBus.

Chaufføren beklager
Chaufføren, der kørte bussen, er nemlig ansat hos Arriva. Her har de efter at have set videoen haft fat i deres chauffører og ikke mindst chaufføren i videoen.

- Vi har haft en dialog med dem, og den pågældende chauffør har også beklaget episoden mange gange, siger Morten Nissum Larsen, der er kommunikationsmedarbejder hos Arriva.

Det har ikke været muligt at tale med chaufføren selv, men hos Arriva oplyser de, at han efter episoden har fået lov at fortsætte arbejdet og ikke behøves frygte en fyring eller lignende.

Til trods for, at Arriva ikke ved, hvad der præcis er gået forud for videoen, så giver de Jens 'Jay Jay' Jensen medhold i sagen.

- Uanset hvad der går forud, så hersker der ingen tvivl om, at det ikke er sådan situationen skal håndteres. Dialogen med passagererne er jo sådan en vigtig del af jobbet, siger Morten Nissum Larsen.

Se videoen med den ophidset chauffør i klippet ovenfor.

34 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere