Elgiganten-rod: Lader fragtmænd lege vvs'ere

To fragtmænd fejlinstallerede et køleskab, hvilket kunne være endt i en vandskade for Jessie Lynggaard

Der måtte en vvs'er til uden om Elgiganten, før Jessies køleskab kom op at køre. Privatfoto
Der måtte en vvs'er til uden om Elgiganten, før Jessies køleskab kom op at køre. Privatfoto

Da butikken tilbyder professionel hjælp til installation af et amerikansk køleskab mod betaling, forventer Jessie Lynggaard, at Elgiganten kommer med den professionelle hjælp, som hun blev anbefalet at tage imod.

To gange må Jessie stå med fyldte køleposer, et tomt køleskab og en spildt fridag, da Elgiganten i sidste øjeblik vælger at rykke leveringen en uge.

Ingen vvs'er, kun fragtmænd
Da leveringen endelig kommer, er det ikke fagpersoner med viden i at installere køleskab, der ringer på døren. I stedet er det to fragtmænd, der uden hjælpemidler flytter det store køleskab indenfor.

- Det lyder ret voldsomt, da de prøver at sætte det på plads. Og ser ikke ud til, at de ved, hvad de laver, siger Jessie Lynggaard.

De må fjerne køleskabet flere gange, da de bøvler med at installere slangen, der skal give vand til vandtanken i lågen.

Vandskade undervejs
Flere ridser og mere fumlen under vasken senere meddeler fragtmændene, at de ikke har mere tid.

- De siger, at vandtanken nok skal virke om et par timer, men sådan fungerer det jo ikke. Jeg står helt målløs tilbage.

Da køleskabet tydeligvis stadig ikke virker, vælger Jessie at ringe til Elgiganten og klage.

Efter noget overtalelse lover Elgiganten at sende nogen over at kigge på det dagen efter. De kommer ikke med en positiv tilbagemelding.

- Fragtmændene har åbenbart ødelagt noget, så det er blevet helt utæt, og der er kommet risiko for vandskader i mit skab.

Får pengene retur
En vvs'er må Jessie selv bestille samme dag, og hun står ikke til at få det dækket af Elgiganten til at starte med.

Til sidst giver Elgiganten sig dog og ender med at betale hende tilbage for fragt og installation.

-Vi har igennem Ekstra Bladet erfaret at kunden ikke har oplevet en tilfredsstillende levering og montering af sit produkt, derfor har vi naturligvis været i kontakt med kunden for at få afsluttet leveringen på en god og tilfredsstillende måde, siger Head of Operations i Elgiganten, Morten Rømhild.

Se også: Flemming dødtræt af Elgiganten: Gør det aldrig!

303 kommentarer
Vis kommentarer