Endomondo-dronning: Sådan skal salget fejres

App'en Endomondo er solgt for et trecifret millionbeløb, og det skal den danske chef fejre med champagne

575 millioner kroner. Det lyder af så mange penge, at man næsten ikke forstår det. Ikke desto mindre er det den sum, som - indtil i dag - danskejede Endomondo har solgt deres app for til det amerikanske tøjmærke Under Armour.

Og hvordan fejrer man så at sælge sit produkt for så mange penge? Det har Ekstra Bladet spurgt løbe-app'ens medstifter og direktør, Mette Lykke, om.

- Jamen i dag har vi fået besøg af vores amerikanske venner og nye samarbejdspartnere, og jeg er da sikker på, at vi kommer til at åbne et par flasker champagne senere og spise noget god mad, siger 34-årige Mette Lykke.

Se også: Endomondo er solgt for halv milliard kroner

Sammen med Christian Birk og Jakob Nordenhof Jønck skabte Mette Lykke i november 2007 Endomondo. Målet var at gøre sport mere sjovt.

- Jeg har kendt til det her salg i nogle uger nu, men jeg har ikke rigtig haft tid til at tænke på, hvordan pengene skal bruges. Indtil videre skal de nok bare stå lidt for sig selv, siger Mette Lykke.

Sport skal stadig være sjovt
Ifølge Mette Lykke kommer de nuværende medarbejdere ikke til at mærke, at app'en, der skal gøre sport sjovere, er solgt.

- Tværtimod. Vi kommer til at fortsætte fuldstændig som i dag, og så ansætter vi flere folk. Hverdagen kommer ikke til at ændre sig, for vi vil fortsætte som hidtil. Altså selvfølgelig vil vi have nogle referencer til mærket fremover, men vi forbliver det velkendte Endomondo, siger medstifteren.

Det er også en af grundene til, at Mette Lykke var villig til at sælge.

- Det er helt okay at slippe ejerskabet, fordi vi har fundet et godt match i Under Armour. Det ville være noget helt andet, hvis jeg ikke følte, vi havde fundet et godt brand. Jeg er meget begejstret for udsigterne til næste kapitel, siger hun.

- Når nu jeres nye partnere er i byen, skal I så fornøje jer mere, end I skal lave forretning?

Nej, vi skal også dyrke forretningen, så det hele kommer ikke til at gå op i champagne. Men det bliver en skøn blanding af forretning og fornøjelse, siger Mette Lykke.

 Se også: Analytiker: Endomondos brugere skød prisen i vejret

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere