Facebook får nyt logo

Det nye logo skal gøre det nemmere at se, hvilke apps Facebook ejer

Appen Facebook beholder det gamle logo. Det er kun selve virksomheden, der får et nyt logo. Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix
Appen Facebook beholder det gamle logo. Det er kun selve virksomheden, der får et nyt logo. Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix
Følg Samfund

Virksomheden Facebook er ikke længere kun appen Facebook. Derfor har de fået et nyt logo.

Mandag løftede de sløret for virksomhedens nye logo, der skal bruges til at tydeliggøre deres ejerskab af deres forskellige apps, skriver Reuters.

'Facebook startede som én enkel app. Nu, 15 år senere, tilbyder vi en pakke af produkter, der hjælper folk med at have forbindelse til deres venner og familie, finde fællesskaber og udvikle virksomheder', skriver Facebook på deres hjemmeside.

'I dag opdaterer vi virksomhedens branding for at gøre det tydeligere, hvilke produkter der kommer fra Facebook', skriver de videre.

Facebooks nye virksomhedslogo. Foto: Handout/Ritzau Scanpix
Facebooks nye virksomhedslogo. Foto: Handout/Ritzau Scanpix

Apps som Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal og Calibra er alle ejet af Facebook. Appsene arbejder sammen, og med det nye logo håber Facebook at gøre det tydeligere, at de alle er ejet af techgiganten.

Siden juni har der stået 'på Facebook' på deres apps. Eksempelvis på Instagram står der 'Instagram på Facebook', når man klikker sig ind på 'indstillinger'.

Det logo kommer til at erstatte teksten 'på Facebook' de kommende uger.

Ubegrænset Sport
Ekstra Bladet
Så løber du aldrig tør
79
,-
/md.

Mere fra Ekstra Bladet+

Tak til børnene for at give deres liv

Udforsk Ekstra Bladet+

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Udforsk Ekstra Bladet+