Facebook får nyt logo

Det nye logo skal gøre det nemmere at se, hvilke apps Facebook ejer

Appen Facebook beholder det gamle logo. Det er kun selve virksomheden, der får et nyt logo. Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix
Appen Facebook beholder det gamle logo. Det er kun selve virksomheden, der får et nyt logo. Foto: Dado Ruvic/Ritzau Scanpix

Virksomheden Facebook er ikke længere kun appen Facebook. Derfor har de fået et nyt logo.

Mandag løftede de sløret for virksomhedens nye logo, der skal bruges til at tydeliggøre deres ejerskab af deres forskellige apps, skriver Reuters.

'Facebook startede som én enkel app. Nu, 15 år senere, tilbyder vi en pakke af produkter, der hjælper folk med at have forbindelse til deres venner og familie, finde fællesskaber og udvikle virksomheder', skriver Facebook på deres hjemmeside.

'I dag opdaterer vi virksomhedens branding for at gøre det tydeligere, hvilke produkter der kommer fra Facebook', skriver de videre.

Facebooks nye virksomhedslogo. Foto: Handout/Ritzau Scanpix
Facebooks nye virksomhedslogo. Foto: Handout/Ritzau Scanpix

Apps som Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal og Calibra er alle ejet af Facebook. Appsene arbejder sammen, og med det nye logo håber Facebook at gøre det tydeligere, at de alle er ejet af techgiganten.

Siden juni har der stået 'på Facebook' på deres apps. Eksempelvis på Instagram står der 'Instagram på Facebook', når man klikker sig ind på 'indstillinger'.

Det logo kommer til at erstatte teksten 'på Facebook' de kommende uger.

13 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere