Annonce:
Annonce:

Ferie i et rottehul: - Det har været så grotesk

En længe imødeset ferie for Rebecca Veinø og hendes sammenbragte familie blev skæmmet af dårlig behandling fra Novasol og et hundedyrt sommerhus, der var fyldt med rotter. Novasol kompenserer nu familien

Rebecca Veinø og hendes familie havnede i et rottehelvede, efter de lejede et luksussommerhus til over 17.000 kr. Privatfoto
Rebecca Veinø og hendes familie havnede i et rottehelvede, efter de lejede et luksussommerhus til over 17.000 kr. Privatfoto
Annonce:
Følg Samfund

I foråret gennemgik Rebecca Veinø en række operationer, hvorfor hun, hendes kæreste og deres fire sammenbragte børn længe havde set frem til en uges ferie.

- Det har været et rigtig hårdt forår, og vi trængte virkelig bare til ferie sammen., siger hun.

Der skulle ikke mangle noget, og derfor smed Rebecca Veinø og hendes kæreste 17.500 kr. efter et luksussommerhus i Dronningmølle i Nordsjælland gennem udlejningstjenesten Novasol.

Ved første øjekast så sommerhuset fint ud.

Rebecca Veinø og hendes kæreste opdagede dog hurtigt, at der kun var gjort overfladisk rent, men det så de igennem fingre med, og besluttede sig i stedet for at påbegynde rengøringen. Det måtte de dog opgive, fordi støvsugeren var gået i stykker.

Annonce:

Det viste sig dog kun at være toppen af isbjerget, da familien søndag aften begyndte at høre lyde fra køkkenet under vasken.

- Vi strør mel ud, og så smækker jeg bare køkkenlågen i. Da vi åbner den igen efter en kort stund, kan vi se fodspor og halespor. Så tænkte jeg bare: ’Føj, det er klamt’.

- Så strør vi nyt mel ud for at se, om der var fodspor morgen efter, fordi vi ikke kunne gøre noget om aften, da vi ikke kunne komme i kontakt med Novasol siger Rebecca Veinø.

Da familien vågner mandag morgen, opdager de flere pote- og halespor i skabet.

- Fandme træls
Det første Rebecca Veinø og hendes kæreste gør mandag morgen er at ringe til Novasol. De får at vide, de bliver ringet op, fordi der ikke er nogen ledige medarbejdere.

- Så gik der et par timer, før de ringede op. Det var fandme træls. De forsikrede os, at de ville hive fat i Gribskov Kommune, og de plejede at rykke ud inden for 24 timer. Så hørte vi ikke mere fra dem resten af dagen.

Annonce:

- Så prøvede vi at ringe til dem igen om eftermiddagen, men der skete intet. Vi kunne lugte rotterne i huset. Vi gik i seng om aften, mens vi kunne høre rotterne pusle.

Novasol oplyste derefter parret om, at de ikke kan gøre noget, fordi den rottefænger, de bruger, er på ferie.

- Vi fandt så selv ud, at der var andre rottefængere, fordi vi blev nødt til at gøre noget. Tirsdag morgen ringer vi igen, og siger, nu er det simpelthen nok, siger Rebecca Veinø.

Artiklen fortsætter under billedet ...

En rotte var gået direkte i fælden, da en rottefænger endelig kom ud til sommerhuset efter en del tovtrækkeri med Novasol. Privatfoto
En rotte var gået direkte i fælden, da en rottefænger endelig kom ud til sommerhuset efter en del tovtrækkeri med Novasol. Privatfoto

Novasol sender derefter en mand ud tirsdag, men til parrets store overraskelse er det med en ny støvsuger, og manden, der kommer ud, har intet hørt om rotterne.

- Så kommer der så endelig en rottefænger hele vejen nede fra Stevns, fordi hun er med i en vagtordning. Hun tør ikke tage ansvar for området og de aftaler, der er indgået. Hun skal bare lige sætte fælder op.

Annonce:

- Vi tænker dog, at vi ikke kan være i huset, fordi det simpelthen er for klamt. Så vi tog til stranden med alle fire børn. Jeg har så glemt den mindstes badevinger, hvorefter jeg går tilbage til huset efter 10 minutter, og der er så allerede gået en rotte i fælden, siger Rebecca Veinø.

Familien tager igen kontakt til Novasol, men endnu engang står familien skuffede tilbage.

- Da der stadig ligger en død rotte i skabet, og på grund af risiko for bakterier og flere rotter, vælger vi at tage en hel dag væk, siger Rebecca Veinø.

Artiklen fortsætter under billedet ...

Rotte nummer to blev fanget, men efter det fik familien nok og lejede i stedet et nyt sted i Gilleleje. Privatfoto
Rotte nummer to blev fanget, men efter det fik familien nok og lejede i stedet et nyt sted i Gilleleje. Privatfoto

Lejede AirBnB
Til sidst fik parret nok. Uden Novasols hjælp besluttede familien at leje det eneste de kunne komme i nærheden af gennem AirBnB, hvor de måtte punge ud med 10.000 kr. for to dage.

 - Vi har sagt til dem, at vi vil kompenseres, da vi har brugt en uges ferie, som er blevet fuldstændig smadret, fordi de har håndteret sagen så dårligt. Så vi har sagt til dem, at de 10.000 kr. vi betalte for 2,5 dag, skal de betale.

Annonce:

- Det var virkelig dyrt for to dage, men det var det eneste, der var, og vi havde ikke lyst til at tage tilbage til København. Det ville føles forfærdeligt. Vi ville bare gerne have to gode dage til sidst. Og det fik vi, siger Rebecca Veinø.

Familien medgiver, at Novasol er uden ansvar i forhold til, det vrimlede med rotter i det dyrt udlejede sommerhus, men Rebecca Veinø sender alligevel en bredside mod Novasol.

- Det er under al kritik. Det er ikke deres ansvar, at der er rotter i det her sommerhus, men det er deres håndtering og procedure for det, som har været under al kritik.

- Det har været så grotesk. Vi har ikke kunne komme i kontakt med dem, og de har ikke svaret på vores henvendelser, siger hun.

Familien har efterfølgende sendt en lang klage til Novasol, der i dag, tirsdag, er gået bodsgang hos familien.

Lægger sig fladt ned
Ekstra Bladet har forelagt familiens kritik for Novasol. Per Brogaard, der er kommerciel direktør i virksomheden, fortæller, at familien er blevet kompenseret.

Annonce:

- Vi er rigtig kede af, at den pågældende familie ikke har haft en god oplevelse med os, hvilket er dybt beklageligt. Vi går meget op i, at vores gæster er tilfredse, og vores mål er, at alle skal have en god ferie med Novasol. Vi kommenterer af princip ikke på enkeltsager via medierne, men foretrækker at løse tingene i personlig dialog med vores gæster og husejere.

- Det er også tilfældet i denne sag, hvor vi har været i løbende dialog med familien for at finde den bedst mulige løsning på den beklagelige situation.

Ifølge Per Brogaard gør Novasol alt i deres magt for at udbedre huset, hvis det ikke lever op til en stand, hvor gæsterne kan bruge huset til fuld tilfredshed, finde et andet hus til gæsterne i samme område eller går i dialog med kunden 'for at aftale en passende kompensation'.

- Det sker heldigvis meget sjældent i løbet af en sæson, at det er nødvendigt. I dette tilfælde har vi fundet en passende kompensation, som familien har accepteret.

Familien oplyser dog efterfølgende til Ekstra Bladet, at de har været i dialog med Novasol, men at de fortsat ikke konkret har accepteret nogen kompensation.

--------- SPLIT ELEMENT ---------

Utilfreds? Sådan får du mest ud af din klage

Annonce:

Enkel løsning på dit rotteproblem

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Nej, Mette - Danmark kan ikke mere nu
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Det bedste fra Ekstra Bladet+

Mest læste fra den seneste uge

Annonce:
Annonce: