Fik ikke sin vare og klagede til webshop: Se deres flabede svar

En kunde bad om at få sine penge tilbage for varer, hun ikke havde modtaget, og fik et noget flabet svar. Virksomheden undskylder

Det var svar som disse, Kathrin modtog på sin henvendelse (Foto: Privat)
Det var svar som disse, Kathrin modtog på sin henvendelse (Foto: Privat)

Opdatering klokken 11:34: Kathrin oplyser til Ekstra Bladet, at hun nu har fået sine penge tilbage.

Et flabet svar fra en dansk webshop til en kunde er på få dage gået viralt, efter at kunden har delt korrespondancen på Facebook.

I opslaget forklarer kunden Kathrin Heukendorff, at hun havde lavet en ordre på hjemmesiden cheapio.dk, men at hun aldrig modtog den. Til sidst får hun at vide, at de ikke kan levere den, og derfor vil hun bare gerne have sine penge tilbage.

Det viser sig dog ikke at være nemt, for hendes mails bliver angiveligt ikke besvaret. Så hun skriver til dem på Facebook offentligt på en annonce, hvor hendes beskeder bliver slettet. Til sidst skriver hun en privat besked til firmaet på Facebook - og får et noget flabet svar.

'Tegnet en penis i panden af dig'
'Vi yder ikke ordre support på vores Facebook annoncer, din besked er derfor slettet,' lyder det blandt andet.

'Den er vel slettet fordi I ikke ønsker dårlig omtale,' skriver Kathrin tilbage.

Så får hun denne forklaring:

'Det er korrekt vi ikke gider betale penge for en annonce skal vises med negative kommentarer. Lad os antage du var model og der hang et kæmpe stort banner af dig ved en befærdet vej. I løbet af natten havde nogle banditter tegnet en penis i panden af dig, ville du fjerne penisen eller blot lade den være???

'Jeg ville fjerne den! Og derfor sletter jeg også din kommentar,' lyder det i det noget absurde svar.

Under al kritik
Det falder ikke i god jord hos Kathrin, hvis opslag er delt mere end 7.000 gange.

'Syntes det er under al kritik den den måde de svare på og jeg syntes at andre skal advares om deres fremgangsmåde. Det handler ikke om mange penge, men er mere blevet en princip sag,' skriver Kathrin i opslaget på Facebook.

Cheapio har slettet deres Facebook-side. Da den stadig var aktiv, beklagede de episoden i et opslag:

'Vi har desværre haft en rigtig uheldig epsiode hvor en medarbejder fra os har ydet en alt alt for flabet og idiotisk support. Dette beklager vi selvfølgelig meget og undskylder til Kathrin som det gik ud over her,' lyder det blandt andet i opslaget, der altså ikke længere er tilgængeligt.

Fyring
Cheapio oplyser i samme opslag, at den pågældende medarbejder er blevet fyret. I en mail skriver de til Ekstra Bladet:

'Vores Facebook side blev lukket ned i går aftes, da tonen var blevet hadefuld og med trusler og generelt af en meget usaglig karakter. Vi er utrolig kede af den tone Kathrin modtog via Facebook, og det blev derfor ikke fundet forsvarligt at videregive denne slags tone,' skriver virksomheden.

Kathrin skriver i et nyt opslag tirsdag aften, at hun har fået et gavekort og blomster, og at hun har modtaget over 300 beskeder i forbindelse med sagen. Hun skriver også, at hun ikke har modtaget pengene endnu, men onsdag formiddag bekræfter hun, at det nu er sket.

Ekstra Bladet har været i telefonisk kontakt med Kathrin, der ikke ønsker at udtale sig yderligere om sagen. Hun henviser i stedet til sine opdateringer på Facebook.

Se hele korrespondancen mellem hende og virksomheden her:

 

83 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere