Fitness-kæde beskyldt for sexisme og dobbeltmoral

- Vi lever i en reklameverden, og vi har kant og humor, udtaler administrende direktør for Fitness World Per Lyngbak Nielsen

Se folks reaktion på den meget omtalte reklame (Video og redigering: Anders Bundgaard)

- Hvad vil du gerne kaldes i 2015?

Sådan spørger fitnesskæde Fitness World i deres reklame og remser herefter muligheder som 'babe', 'snack' og 'milf' op.

Det har forarget en del, at kæden har været så offensiv i reklamekampagnen. Det kan man i hvert fald se på de kommentarer, som er blevet skrevet på den kædens Facebookside.

Den kritik giver den administrerende direktør hos Fitness World ikke meget for.

 

- Vi har humor, og vi taler til en ung målgruppe, så vi har prøvet at gøre det med lidt kant, og det er da lykkedes, siger Per Lyngbak Nielsen.

Se den omtalte video her

Artiklen fortsætter længere nede

Fitnesskædens reklamekampagne er nu fjernet fra Youtube. Det skyldes, at kampagnen, der reklameres for, er ophørt, meddeles det.

Krop og træning Sådan skal du træne i 2015

Derudover så har flere også bemærket, at der bliver brugt ulovligt træningstøj i videoen. Det er for eksempel ikke lovligt at træne uden overdel som mand, og det er heller ikke lovligt for kvinder kun at optræde i sports-BH. Dobbeltmoralsk mener flere.

- Vi lever i en reklameverden. Jeg kommer til at tænke på den reklame med Polle fra Snave. Det var da heller ikke meget, den handlede om mobiltelefoni. Vi har kant og humor, og det kan 99 % af danskerne se, siger den administrende direktør for kæden.

Han var ikke til at træffe tidligt på dagen, da han selv var ude og bevæge kroppen i fitnesscentret i Allerød.

- Folk er strømmet til, fortæller han afslutningsvist.

Se også: Se Britneys vanvittige forvandling

0 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere