For fræk til metroen: Her er den sexede reklame, du ikke må se

En reklame for et flyttefirma var for fræk til metroen, men nu pryder den firmaets egne biler. Og det er blevet for meget for nogle mennesker i lokalområdet

Reklamen som var for fræk til metroen, kan stadig ses i New Yorks gader, fordi den er bag på alle firmaets flyttebiler. (Foto: Dumbo Moving)
Reklamen som var for fræk til metroen, kan stadig ses i New Yorks gader, fordi den er bag på alle firmaets flyttebiler. (Foto: Dumbo Moving)

Sex sælger.

Og det gælder også, når der skal sælges flytning af dine møbler.

Sådan er det i hvert fald i New York, hvor flyttefirmaet, Dumbo Moving, har succes med en sexet reklame.

Reklamen blev fundet for fræk til at hænge i metroen, men det betød ikke, at den ikke kom ud i offentligheden

Dumbo Moving valgte i stedet at lade deres egne flyttebiler pynte med reklamen af et par, der hygger sig blandt nogle flyttekasser.

Men det er nu blevet for meget for de ortodoske jøder i bydelen Brooklyn, der har startet en sand shit-storm mod firmaet, skriver New York Post.

- Det er så upassende, at børn lige så vel som voksne skal se på de billeder, skrev en kvinde blandt andet i en email til firmaet.

- Jeg foreslår at I piller dem ned... Hvis jeg ikke svarer mig, må jeg gå til en højere autoritet, skriver en anden.

En flyttebil, der holdt parkeret i Brooklyn, blev udsat for hærværk, fordi folk følte sig stødte over den frække reklame (Foto: Dumbo Moving)
En flyttebil, der holdt parkeret i Brooklyn, blev udsat for hærværk, fordi folk følte sig stødte over den frække reklame (Foto: Dumbo Moving)
 

Det har dog ikke fået Dumbo Moving til at fjerne reklamerne.

- Vi synes ikke, at reklamen i sig selv er krænkende. Det er bare en bukseløs kvinde, der omfavner en mand uden trøje på. Man kan kun se en lille smule af deres underbukser, skriver Joseph Crea, chef for markedsføring hos Dumbo Moving til Ekstra Bladet.

- Vi har respekt for deres holdninger, og vi forstår godt, at de ikke er tilpas med at se reklamerne. Men vi lavede dem ikke for at søde nogen.

Reklamen er en ud af i alt tre reklamer med sloganet 'Always have protection', hvor firmaet ud fra hverdagssituationer vil gøre opmærksom på, at det også er vigtigt at være beskyttet, når man vælger flyttefirma.

Som danske Simon Spies sagde, så er al omtale god omtale, og det gælder åbenbart også for Dumbo Moving.

- Reklamen har været en succes, skriver Joseph Crea til Ekstra Bladet.

I Danmark har der også været ballade omkring reklamer på køretøjer i det offentlige rum. Senest da Movia havde en reklame, der opfordrede til etnisk udrensning.

Læs hvordan det gik med de reklamer her

15 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere