Fragtfirmaer fortsætter med at kaste pakker: Totalt uacceptabelt!

Gentagne gange er både GLS' og Postnords medarbejdere blevet filmet, mens de kaster med pakkerne. - Det nytter ikke, at det er på grund af forbrugernes klager, at de her ting opdages, mener Forbrugerrådet.

Se de opsigtsvækkende eksempler her

Torsdag skrev Ekstra Bladet, hvordan et GLS-bud var blevet filmet, imens han lemfældigt smed med kundernes pakker. Se hele den situationen her. (Video: Privat)

Har du oplevet lignede eller kender du til andre sager? Så skriv på sms/mms 1224 (alm. takst) eller skriv mail til 1224@eb.dk

Torsdag kunne Ekstra Bladet endnu en gang bringe en video af et fragtbud, der kastede hensynsløst med sin last.

Igen var det firmaet GLS, der måtte undskylde for sin chaufførs opførsel.

- Det er total uacceptabel håndtering af vores kunders pakker. Den omtalte situation har haft konsekvenser for samarbejdet mellem GLS og chaufføren, skrev direktør i GLS Danmark, Karsten Klitmøller, i et mailsvar til Ekstra Bladet.

I 2016 sprang internettet i luften, da en video afslørede, hvordan et GLS-pakkebud nådesløst kastede med lasten. Se klippet, der rundende over en million visninger på Facebook alene. (Video: Privat)

Alligevel er det langt fra første gang, at både GLS og konkurrenten Postnord har været involveret i lignende sager.

- Selvfølgelig må det her være et wake-up call til ledelserne. Det her er på ingen måde en acceptabel måde at håndtere tingene på, siger cheføkonom Martin Salamon fra Forbrugerrådet Tænk, der til daglig beskæftiger sig med postområdet, til Ekstra Bladet.

- Det virker ikke til, at der bare er tale om medarbejdere, der har en dårlig dag. Det ligner mere et dårligt arbejdsmønster og arbejdskultur.

- Vi blev begge ret chokeret og skuffet som kunder af PostNord, lød det tidligere på året fra to læsere, der fangede et 'travlt' bud kaste med pakkerne. Se hele den episode her. (Video: Privat)

Han påpeger samtidig, at virksomhedernes eget udsagn om, at man gør, hvad man kan for at klæde sine medarbejdere retmæssigt på, klinger hult, når man gang på gang ser eksempler på det modsatte.

- Det nytter ikke, at det er på grund af forbrugernes klager, at de her ting opdages, siger han.

Atter en gang måtte en chauffør fra GLS stå skoleret efter at en læser, havde fanget ham i at køre med sin last totalt uforsvarligt. Se hele det afslørende klip her. (Video: Sten Boye Poulsen)

Han understreger dog, at det er vigtigt, at man som forbruger eksempelvis selv pakker sine ting ordentligt og sørger for at dokumentere med billeder og lignende.

Alligevel må man også have forståelse for, at ens pakker ikke altid bliver behandlet med 'fløjlshandsker'.

- Og hvis pakken alligevel er for beskadiget, når man får den, kan man altid nægte modtagelse, siger Salamon.

'Han havde en dårlig dag', lød forklaringen blandt andet, da et Postnord-bud i vinters blev fanget i at pakkerne fra sin bil og ned på jorden. Vurder selv i videoen her. (Video: Facebook)

Læs også: GLS pressefoto Samfund - 29. jan. 2016 - kl. 06:52 Webshops: Post-pakker går ofte i stykker

1 af 2 
2 af 2 
117 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere