Hummel i Allan Simonsen-brøler: Ikke helt så unik

Den danske tøjgigant solgte 282 unikke Allan Simonsen-trøjer, men en fejl betyder, at den nu bliver knap så unik som tidligere

En Hummel-hyldest til Allan Simonsen har skabt problemer for tøjgiganten.

27. februar meldte Hummel ud, at de ville hylde landsholdslegenden Allan Simonsen, når Vejle Boldklub løb på banen mod Thisted.

Specialdesignede spilletrøjer var blevet produceret til lejligheden sammen med Vejle Boldklub, og 282 af slagsen ville senere blive solgt. Samme antal som antallet af Simonsen-kampe i klubben.

Tre dage senere kom meldingen så. Klokken 03.15 natten til lørdag ville de unikke trøjer blive sat til salg.

Men noget gik galt.

Ifølge Hummel blev mange fans ofre for en systemfejl, så de slet ikke kunne købe trøjerne.

Ekstra Bladet har talt med Marketing Manager hos Hummel, Morten Lund, der forklarer, at de blev meget overraskede over den massive interesse for trøjen.

Ifølge Morten Lund oversteg interesseren deres vildeste forventninger, og det fik dem til at begå tre fodfejl.

- Den her trøje skulle i første omgang være sat til salg lørdag klokken 10, men meget sent fandt vi ud af, at den ikke kan komme på klokken 10, men i stedet skal sælges om natten. Det kommunikerer vi ud, men ikke godt nok.

- Desværre fejler vores system om natten. Der er så mange på, at vores system ikke kan holde til alle de ordre. Der er ikke ret mange trøjer, så der er mange der har bestilt en trøje, hvor vi må gå ind og annullere deres ordre. Det er selvfølgelig beklageligt, siger Morten Lund til Ekstra Bladet.

Hummel har fem gange før lavet en lignende trøje for andre klubber. Dengang har alle heller ikke kun få en trøje, men forskellen denne gang var den tekniske fejl.

'Plattenslageri af værste skuffe'
Derfor besluttede Hummel at trykke yderligere 282 trøjer, som de satte til salg,

- Vi vil jo gerne hylde en legende og gøre mange Vejle-fans glade, så derfor tog vi den beslutning, siger Morten Lund til Ekstra Bladet.

Men det har ikke fået de nuværende ejere af trøjen til at juble.

På Facebook brokker adskillige købere sig over, at de har købt et produkt, der blev solgt som værende unikt. Men nu er det knap så unikt længere.

'Jeg var så heldig at få en trøje, men min 'unikke' trøje er knap så unik, nu når i laver flere. Kunne man evt. lave andre ting ved de nye trøjer eventuelt fjerne 282? eller limited edition? ellers vil jeg gerne have halvdelen af mine penge tilbage. fordi den bliver halv så unik, selvom den har en stor plads i mit hjerte,' skriver Thomas Darly Rasmussen på Facebook.

'Ahh Hummel. Det er dårlig håndtering af en i forvejen dårlig sag. Man trykker ikke ekstra af en trøje, der netop var slået op på, at den kun fandtes i 282 eksemplar - altså limited edition,' skriver Jens Ulrick Lousdal.

Mens andre er en smule mere klare i mælet.

'Det er plattenslageri af værste skuffe fra Hummels side. Allan Simonsen du må på den igen, du kommer til at mangle at spille 282 kampe,' skriver Søren Brøndum Thygesen

'Hvad er det for noget fis? Så bliver de første trøjer jo mindre specielle og ikke længere 282 eksemplarer!! Det er sgu for latterligt, at I først giver jeres system skylden og der fter ødelægger konceptet bag de 282 trøjer! Først til mølle er vel først til mølle!! Allan spillede jo ikke 564 i Vejle-trøjen.'

For Vejle-fans skyld
Adskillige andre nye ejere af trøjen er utilfredse med Hummels håndtering af sagen, men Morten Lunds fortæller, at de kun har gjort de for fansenes skyld.

- Mange mener, at de har købt en trøje på en falsk præmis. Den er jo ikke så unik længere. Hvad vil du sige til de købere?

- Vi havde ikke forestillet os, at Vejle-fans ville blive sure over, at andre Vejle-fans også fik en trøje. Den er jo unik i sig selv, fordi den kun er blevet spillet i én gang. Vi har ikke været bevidste om, hvilken kompleksitet det kunne skabe at trykke flere. Vi var jo opmærksomme på at gøre fans glade. Det er jo ikke en kommerciel forretning på nogen måde, siger Morten Lund.

- Hvad med de fans, der gerne vil have pengene tilbage, fordi de har købt en trøje med en falsk præmis?

- Vi tilbyder, at de kan sende den ind til os, og så får de alle deres penge retur. Selvfølgelig betaler vi også for fragten. Det er helt normal kutyme hos os, siger Morten Lund til Ekstra Bladet.

Se Hummels opslag på Facebook herunder:

Foto: Facebook
Foto: Facebook
 

101 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere