IDEmøbler i shitstorm: Kunder raser over manglende møbler

Massevis af kunder venter i frustration på deres møbler, der ikke dukker på grund af implementering af nyt IT-system. Direktør ligger søvnløs om natten

Med undtagelse af et havebord og en stol, hun havde 'stjålet' fra sin datters værelse, stod Lone Thomsens stue helt tom, mens hun ventede på leveringen fra IDEmøbler. (Foto: Lone Thomsen)
Med undtagelse af et havebord og en stol, hun havde 'stjålet' fra sin datters værelse, stod Lone Thomsens stue helt tom, mens hun ventede på leveringen fra IDEmøbler. (Foto: Lone Thomsen)

- Hvor f.... Er mit bestilte og betalte sofabord ??????? Jeg blev lovet det senest tirsdag!!!! Sidder i bare derovre i Vejle og lyver overfor kunderne ?

- Tak for dårlig service!!! Bestilt i uge 10, skulle leveres i uge 23 og nu skal jeg vente til uge 28?!?!?

- Mens vi stadig venter på IDEmøbler..... Suk.... Tålmodighed nu opbrugt! Træt af at blive holdt hen med de samme svar... Har spildt to dage på at sidde og vente på jer og taget fri for arbejde. Halvanden uge uden sofa, spisebord og spisebord, ikke rigtig sjovt længere med 3 børn.

Sådan lyder et par af de opslag fra frustrerede kunder på IDEmøblers Facebook-side. Også Ilva-kunder er vrede over manglende levering af møbler og dårlig telefonservice. Begge møbelkæder hører under virksomheden IDdesign.

Lones stuemøbler kom aldrig
En af de vrede kunder er Lone Thomsen fra Rødovre. I marts 2015 besluttede hun sig for, at hun ville have nye stuemøbler og tager derfor til IDEmøbler i Brøndby, hvor hun bestiller lænestole, spisestole, reoler osv. I alt skal hun betale 52.000 kr. for møblerne.

Ifølge deres aftale skal møblerne leveres d. 3. juni, og Lone Thomsen får en mail, der bekræfter det, ligesom hun får at vide, at IDEmøbler vil ringe, inden de ankommer med leveringen.

Se også: Lars Larsen køber sig ind i Idemøbler og Ilva

Derfor begynder hun d. 28. maj at tømme sin stue for at male væggene og tænker, at hun nok godt kan klare et par dage med havestole som møblement. Omsider bliver det d. 3. juni:

- Men der sker intet. Jeg får ingen sms, intet opkald og kan ikke ringe til dem, fordi kundeservice har lukket. Hver gang jeg forsøger at ringe, får jeg bare fat i en telefonsvarer, siger Lone Thomsen.

Hun tager efterfølgende ud til IDEmøbler i Brøndby og beskriver det, der møder hende som 'kaos'.

- Så får jeg at vide, at de slet ikke kan finde min sofa i deres system, og de kan derfor ikke love noget om, hvornår de vil komme med mine møbler, siger hun.

Kæmpede for at få penge retur
Efter et par dages frustration og vrede beslutter Lone Thomsen d. 6. juni sig for at annullere hele ordren. Hun vil hellere have sine 52.000 kr. retur end at skulle kæmpe yderligere med IDEmøbler. Men medarbejderne i møbelforretningen kan tilsyneladende ikke finde hoved og hale i Lone Thomsens sag:

- Pludselig ringer de til mig og siger, at de har fundet møblerne, og de kan komme med dem. Jeg siger, at jeg jo har annulleret ordren og venter på at få mine penge retur. Men de ved intet om pengene, siger hun.

Se også: Rivaler danner fælles front mod Idemøbler

Efter endnu et par dages tovtrækkeri med IDEmøblers medarbejdere har Lone Thomsen fredag morgen endelig fået sine 52.000 kr. retur samt 500 kr. i kompensation for det besværlige forløb, hun har været igennem.

Alligevel sidder hun tilbage med en meget sur smag i munden:

- Det er jo skide frustrerende, at man ikke får sine møbler. IDEmøbler lukker sig om sig selv og tager ingen beslutninger. Man bliver nødt til fysisk at køre derud og hive fat i folk. Da jeg stod i butikken, mødte jeg en mand, der havde taget fri to dage for arbejde for at vente på møbler. Det kostede ham 4.000 kr. kr. i løn, som han ville have IDEmøbler til at betale for. Men det ville de ikke, siger Lone Thomsen.

Se også: Ilva del af Danmarks største bolighus

Kort efter hun havde annulleret sin ordre d. 6. juni tog Lone Thomsen i Daells Bolighus. Her fandt hun flere møbler, som lignede dem hun havde bestilt i IDEmøbler.

 - Jeg fik at vide, at de kunne levere dagen efter, og at de ville ringe en halv time før. Klog af skade spurgte jeg, om jeg kunne betale ved leveringen, og det var intet problem. Søndag kom de til tiden med møblerne, siger Lone Thomsen, der nu langt om længe har møbler i sin stue.

42 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere