Kassemedarbejders oplevelser fra hverdagen går viralt: 'Opfør jer ordentligt!'

Behandl dine medmennesker ordentligt, lyder budskabet fra Sabina

Sabina Larsen fra Amager oplever lidt af hvert i NETTO (Foto: Privat)
Sabina Larsen fra Amager oplever lidt af hvert i NETTO (Foto: Privat)

En mor, der sviner et ældre ægtepar til, fordi de var for langsomme. En kvinde, der brokker sig over forkerte priser, som slet ikke var forkerte. En mand, der vælter to kasser med nudler, og lader det hele ligge.

Det er bare nogle af de mennesker og oplevelser, som 24-årige Sabina Larsen møder på en helt almindelig arbejdsdag som medarbejder i NETTO. Det fortæller hun i et opslag på Facebook på supermarkedskædens Facebook-side, som har taget nettet med storm.

'Tænk på, at du påvirker dine omgivelser og dine medmennesker med din opførsel og dine udtalelser, både personale og andre kunder og husk, at ingen er fejlfri,' lyder det blandt andet i opslaget.

Også mange søde kunder
I skrivende stund har flere end 15.000 'reageret' på opslaget, og langt de fleste er meget positive. Det fortæller Sabina Larsen til Ekstra Bladet.

- Jeg har fået rigtig god respons. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at så mange ville læse det. Jeg tænkte, at det var fedt, hvis bare 50 læste det og måske ville tænke over det. Jeg kan slet ikke følge med mere, siger Sabina til Ekstra Bladet.

Selvom Sabina i sit opslag opfordrer kunderne til at opføre sig ordentligt, er der heldigvis også rigtig mange søde kunder, som hun sætter stor pris på.

For eksempel manden, der hjalp med at samle de tabte nudler op fra gulvet. Håndværkeren, der gav en lille dreng de sidste to kroner han manglede for at købe sine varer. Og manden, der lod en kvinde komme foran, fordi hun skulle nå toget.

- Det er slet ikke unormalt, at der sker så meget forskelligt på en dag, der er både opture og nedture. Det er en stor butik, jeg arbejder i, forklarer Sabina.

Vær søde ved hinanden
Sabina har ét bestemt budskab med sit opslag: Opfør jer ordentligt - og tænk på jeres medmennesker.

- Det værste er, når kunderne lader deres vrede gå udover andre kunder og skælder hinanden ud. Især når det er folk, der ikke rigtigt kan forsvare sig. Det går mig rigtig meget på, når det går udover andre, siger Sabina.

Du kan læse hele Sabinas opslag her:

 

For nyligt hyldede en kunde Lidl-medarbejderen Lasse for at have reddet hendes dag. Det viste sig dog, at der lå meget mere bag hans handlinger end bare god service.

1 af 2 Sabina Larsen fra Amager oplever lidt af hvert i NETTO (Foto: Privat)
2 af 2 Sabina Larsen fra Amager oplever lidt af hvert i NETTO (Foto: Privat)
237 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere