Kendt tøjmærke får dødsstødet af H&M

Det svenske tøjmærke Cheap Monday lukker og bliver afviklet med øjeblikkelig virkning

For ti år siden var Cheap Monday-jeans med det karakteristiske kranie-logo over højre balle svære at komme uden om.

Anderledes ser det dog ud i dag, hvor H&M, selskabet bag Cheap Monday, meddeler, at mærket snart er fortid.

Det skriver H&M i en pressemeddelelse.

Anledningen til lukningen af mærket er ifølge H&M, at modebranchen udvikler sig i rivende fart, og at Cheap Monday ikke kan følge med.

'Cheap Mondays forretningsmodel bygger på traditionel grossistvirksomhed, som har haft store udfordringer på grund af skift i brancen', skriver H&M i pressemeddelelsen.

'Cheap Monday har gennem længere tid haft en negativ salgs- og rentabilitetsudvikling. H&M-gruppen har de anledninger for øje, når vi afvikler virksomheden for Cheap Monday,' lyder det forsat i pressemeddelelsen.  

Lukningen kommer til at påvirke cirka 80 svenske medarbejdere, og virksomheden går nu ind i en forhandling med de faglige parter for at sikre, at de mange medarbejdere bliver tilbudt et andet job i H&M-koncernen.

- Vi er nødt til bestandigt at udvklike vores samarbejder og hvad vi vælger at satse på. Vi ser vældig gode muligheder og stort potentiale for vores øvrige varemærker inden for New Business, som alle udvikler sig positivt på digitalt og i egene butikker, lyder det fra Anna Attemark, der er ansvarlig for New Business i H&M-koncernen.

Afviklingen af Cheap Monday begynder med øjeblikkelig virkening, og det er forventet, at det vil være fuldt afviklet 30. juni 2019. Onlinebutikken og Cheap Mondays forretning i London bliver lukket ned ved årsskiftet.

Udover Cheap Monday står H&M-koncernen bag mærkerne COS, Weekday, Monki, H&M Home, & Other Stories, Arket og Afound.

31 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere