Klagestorm over fagforbund

Klagerne kommer på baggrund af uønskede telefonopkald fra Det Faglige Hus

Telefonsælgere, der gang på gang uønsket ringer.

Det har fået 33 borgere til at klage til forbrugerombudsmanden over den gule fagforening Det Faglige Hus i perioden 1. juni 2018 til 23. oktober 2019. I alt har 54 personer klaget over fagforeningen i perioden.

De resterende klager drejer sig om spam-mails.

Sådan skriver mediet A4 NU.

Til sammenligning har andre fagforbund som Krifa og 3F modtaget meget få klager - henholdsvis tre og én i samme periode.

- Det er vores opfattelse, at det er et forholdsvist højt antal klager. Til sammenligning har vi modtaget omkring 1000 klager over uanmodet telefonisk henvendelse i alt i perioden, siger jurist hos Forbrugerombudsmanden Frederik Lars von Bülow til A4 Nu.

I perioden fra 1. juni 2017 til 1. juni 2018 fik Forbrugerombudsmanden i alt 24 klager over Det Faglige Hus. Det tal er altså steget til 54 i perioden 1. juni 2018 til 23. oktober 2019 – svarende til mere end en fordobling på godt et år.

Hos Det Faglige Hus ærgrer man siger over klagesagerne. Det fortæller Kommunikationschef Mette juul til A4:

- Med mange opkald er der også risiko for opkald til personer, der ikke ønsker dette, og instruksen er straks at afslutte samtalen på en høflig måde.

383 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere