Annonce:
Annonce:

Klamt fund hos Lagkagehuset: 'Skimmellignende vækst'

En Lagkagehuset i Solrød Strand har fået sur smiley og en bøde på 10.000 kroner

Ad. Sur smiley til Lagkagehuset. Foto: Jakob Jørgensen
Ad. Sur smiley til Lagkagehuset. Foto: Jakob Jørgensen
Annonce:
Følg Samfund

Kunderne i en Lagkagehuset-forretning i Solrød Strand har nok ikke tænkt over, at der i forretningens kølerum har været pletter af 'skimmelignende vækst'.

Men det ved de, hvis de læser kontrolrapporten fra fødevaremyndighederne, der efter et kontrolbesøg har klasket en sur smiley i ansigtet på det kapitalfondsejede Lagkagehuset.

'Hylder samt under kaffemaskiner fremstår snavset med støv, brødkrummer og kaffe af ældre dato,' skriver Fødevarestyrelsen og fortsætter: 

'Under hylder samt gitter til blæser i kølerum fremstår der snavset med sorte og hvide pletter af skimmellignede vækst.'

Men kunderne skal ikke være bekymrede. Forretningens bemærkninger til de klamme fund er ifølge rapporten fra starten af måneden:

'Det får vi ordnet'.

Annonce:

Bagerkæden får også en bøde på 10.000 kroner, men bødens størrelse får næppe ejerne i Luxembourg og Jersey til at ryste i bukserne.

Artiklen fortsætter under billedet...

Lagkagehuset stifter, Ole Kristoffersen, viser stolt lækkerier frem. I dag er han ikke længere en del af bager-imperiet. Foto: Jan Unger
Lagkagehuset stifter, Ole Kristoffersen, viser stolt lækkerier frem. I dag er han ikke længere en del af bager-imperiet. Foto: Jan Unger
 

Mangler sæbe
En kontrolrapport fra oktober - der udløste en mellemfornøjet smiley fra myndighederne - afslører, at hygiejnen ikke har været helt i top hos Lagkagehusets forretning i Solrød Strand .

'Der mangler sæbe til hygiejnisk håndvask', og 'håndvasken bliver brugt til kafferester'.

Her var der dog tale om en 'bagatelagtig overtrædelse'.

Artiklen fortsætter under billedet...

Lagkagehuset har altid delt vandene. Dette billede er taget i forbindelse med en sag, hvor kunder var rasende over, at Lagkagehuset havde ændret i en opskrift på Aros-rugbrødet. Bølgerne gik højt, og en kunde kastede et rugbrød efter en ekspedient. Foto: Claus Bonnerup
Lagkagehuset har altid delt vandene. Dette billede er taget i forbindelse med en sag, hvor kunder var rasende over, at Lagkagehuset havde ændret i en opskrift på Aros-rugbrødet. Bølgerne gik højt, og en kunde kastede et rugbrød efter en ekspedient. Foto: Claus Bonnerup
 

Tager det meget alvorligt
Ekstra Bladet har fået en skriftlig kommentar fra Lagkagehusets 'Head of Operations', Aske Krohn.

Ifølge ham tager de sagen 'meget alvorligt'.

'Fødevaresikkerhed er vores absolut højeste prioritet og derfor er det noget, vi tager meget alvorligt. Vi har allerede fulgt op på Fødevarestyrelsens kommentarer og indført indskærpelser overfor rengøringen samt udbedret fejlene og forventer, at butikken igen snart vil få en glad smiley,' udtaler han.

Annonce:
Annonce:
Annonce:
Spar med
Det kan du spare
Elpris lige nu
Vestdanmark
-
kr. pr. kWh*
Østdanmark
-
kr. pr. kWh*
Annonce:
Svulster og skandaler trives i tavshed
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Bagholdet

Annonce:
Annonce: