Tirsdag ved fyraftenstid var Kathrine Schmidt Jensen ude og handle - ligesom alle andre. Med sig havde hun sine to børn på tre og syv, og alt gik strålende. Lige indtil hun stod og skulle betale for sine varer.
I netop dette øjeblik kunne Kathrine simpelthen ikke komme i tanke om pin-koden til sit dankort.
- Jeg tror bare, at man har travlt nogle gange, og så gik klappen bare ned. Det gik bare helt i sort, fortæller Kathrine til Ekstra Bladet.
Heldigvis for Kathrine, der ikke selv kunne svinge sit kort igennem og betale de 315 kroner, som varerne kostede, stod en venlig kvinde lige bag hende, som gerne ville lægge ud, og så overførte Kathrine pengene over Mobilepay.
Den forkerte
Med varerne under den ene arm og ungerne under den anden forlader Kathrine butikken for at vende hjem. Men på turen hjem bipper telefonen. De 315 kroner hun tidligere havde overført, var vendt tilbage. Hun havde simpelthen overført dem til den forkerte person.
Derfor vender hun atter engang tilbage til butikken. Denne gang for at lægge sit navn og nummer, hvis nu den rare kvinde skulle henvende sig.
Men det skete ikke, og derfor tyede Kathrine til et efterhånden meget brugt medie i forbindelse med efterlysninger: Facebook.
- Jeg vil jo gerne finde hende, fordi hun var så sød at hjælpe mig. Jeg vil rimeligt presset, og jeg er jo ikke sådan en, der snyder folk, så jeg vil bare gerne give hende hendes penge tilbage. Det er jo alligevel 300 kroner, fortæller hun.
Selvom henvendelserne har været mange og velmenende, er det endnu ikke lykkedes Kathrine at finde sin redningskvinde.
- Der er helt vildt mange, der deler, og alle er bare så søde. Der var en, vi troede det var, men det var desværre ikke hende. Men jeg håber helt klart, der kommer noget ud af det her, afslutter hun.
Også Amalie Pedersen fik forleden en masse delinger af den video, hun havde lagt op fra en konfirmation. Her overraskede gav den jyske præst eleverne en helt særlig overraskelse.