Har du erfaringer med tandklinikken, eller har du oplevet noget lignende? Så send en mail til hc@eb.dk eller pvm@eb.dk.
Tandklinikken Smily ApS er under konkurs.
Det sætter en masse kunder i en svær situation, da de allerede har betalt for behandlinger, som nu er gået i stå.
En af dem er Gry Sandra Petersen.
Hun har betalt 21.995 kroner for et 'whitening-kit' - en behandling, som bleger tænderne - og en tandretning. Et beløb, hun afdrager gennem Denti, der gør sig i lånetilbud til tandlægeregninger.
Derfor frygter hun at stå til at afdrage for en behandling, der står i stampe grundet konkursen.
- Jeg synes, at det er under al kritik. Jeg har ikke fået det, jeg betaler for, siger hun til Ekstra Bladet.
Artiklen fortsætter under billedet ...
Slider på tålmodigheden
Gry Sandra Petersen vurderer selv, at hun mangler omkring halvdelen af sin behandling og derfor står til at tabe mellem 10.000 og 12.000 kroner.
Da Denti allerede har betalt Smily for hendes behandling, vil hun nemlig fortsat blive opkrævet betaling.
Ifølge aftalen skal hun afdrage frem til 1. februar 2025.
Artiklen fortsætter under billedet ...
Den økonomiske knibe kommer oven i en forsinket behandlingsproces, og derfor er tålmodighed ikke ligefrem det, Gry Sandra Petersen har mest af.
- Jeg føler, jeg er blevet snydt.
- De sagde fra start, at behandlingen ville tage omkring seks måneder, men indtil videre har det taget 11, og nu får jeg ikke engang den fulde behandling, fortæller hun.
Artiklen fortsætter under faktaboksen ...
'Patienter i klemme'
Gry Sandra Petersen er ikke den eneste kunde hos Smily, der har penge ude at svømme.
Det viser en gruppe på Facebook med navnet 'Smily - Patienter i klemme efter konkurs', der i øjeblikket har over 240 medlemmer.
Her bliver der udvekslet erfaringer og frustrationer over det konkursramte selskab.
Ekstra Bladet har kontaktet direktør for Smily ApS, Morten Nordsted Jacobsen, for at spørge, om han forventer at finde nogen, der kan drive virksomheden videre, og hvad der skal ske med Smilys kunder.
Han er vendt tilbage med et skriftligt svar:
'Det er en enormt trist situation, som vi er forfærdelig kede af. Ikke mindst på vegne af vores igangværende kunder'.
'Vi har over den seneste tid arbejdet i døgndrift på at hjælpe så mange af vores kunder godt og trygt videre til andre tandlæger med ekspertise indenfor netop tandretning'.
Desuden kan direktøren fortælle, at de fredag har været i Sø- og Handelsretten, hvor Teis Gullitz-Wormslev, der er advokat og partner hos Kromann Reumert, blev udpeget som kurator.
- Vi kommer ikke til at drive selskabet videre. Det er klart, hvis der er nogen, der vil være interesseret i at overtage klinikkerne, så kigger vi selvfølgelig positivt på det.
- Medarbejderne er sendt hjem, så vores opgave er at se, om vi kan realisere aktiverne, fortæller han til Ekstra Bladet.
Artiklen fortsætter under faktaboksen ...
Anmeld tilgodehavender
Teis Gullitz-Wormslev oplyser, at folk med tilgodehavende i selskabet kan anmelde det til konkursboet.
- Så registrerer vi kravene, fortæller han.
- Hvordan står kunderne i forhold til at få deres penge igen?
- Det er for tidligt for os at sige så meget om.
- Der er en konkursorden, som man får udbetaling efter, hvis der er dividende (udbytte, red.) i boet. Da der er tinglyst virksomhedspant, vil panthaver stå først til betaling, hvis vi får et provenu ud af de pantsatte aktiver, afslutter kurator.