Kunder raser over Yousee-nedbrud

Mens Yousee i øjeblikket kæmper for at få styr på nedbruddet, raser kunderne på de sociale medier

Sådan så tv-skærmen ud for mange Yousee-kunder under dronningens nytårstale 31. december. Foto: Ekstra Bladet
Sådan så tv-skærmen ud for mange Yousee-kunder under dronningens nytårstale 31. december. Foto: Ekstra Bladet

TIP OS: Kender du mere til sagen? Del din viden i en mail til 1224@eb.dk eller sms/mms til 1224 (alm. takst)

Det er ikke venlige nytårshilsner, tv-udbyderen YouSee modtager i de første dage af 2017.

I stedet raser kunderne over det nedbrud, der lørdag ramte hundredtusindvis af fjernsynsskærme landet over og skiftede dronningens nytårstale og rådhusuret ud med hvidt fjernsynssne.

Se også: Total tv-panik nytårsaften: TV-udbyder er gået i sort

Som plaster på såret har Yousee lovet en fortsat udefineret 'underholdningsoplevelse' til de berørte kunder.

Men også den løsning har fået skuffede og sure kunder til tasterne.

- Der er en grund til at vi kalder jer, YoudontSee. At nedbruddet nytårsaften var så massivt, gav bare et mere synligt bevis på at I ikke har styr på jeres forretning. Vi oplever ofte nedbrud, udfald og forstyrrelser. Kompensation? Underholdningsgave? Ha ha ha den må I gerne beholde hvis det kan underholde jer. Så snart vores boligforening kan få et alternativ på plads, mister I 36 kunder med stor pakke, skriver en kunde blandt andet.

Artiklen fortsætter under opslaget...

Se også: Yousee klapper i om nedbrud: Her er der stadig intet signal

Manglende mail
En mail med en beklagelse af problemet er ifølge Yousee blevet sendt ud til alle kunder. Men på tv-udbyderens Facebook-side raser flere frustrerede kunder over, at de endnu ikke har modtaget den meget omtalte mail.

Også selvom det er over halvandet døgn siden, tv-signalet først røg i problemer.

Artiklen fortsætter under opslaget...

Presseansvarlig Mai-Britt Noe forsikrer dog over for Ekstra Bladet, at kunder ikke selv skal henvende sig til virksomheden, hvis de har oplevet nedbrud. I stedet skal tv-udbyderen nok tage kontakt til de berørte.

- Vi har skrevet i brevet til vores kunder, at de hører fra os, siger hun til Ekstra Bladet.

Se også: 1,2 millioner mistede tv-signalet: Her er kompensationen

Artiklen fortsætter under opslaget...

Sure over prisstigninger
Lidt uheldigt lander tv-udbydernes årlige prisstigninger lige oveni Yousees nedbrud. For da danskerne lørdag inviterede nytåret ind, kunne kunder hos Danmarks suverænt største udbyder nemlig se frem til en månedlig prisstigning på 10 og 15 kroner.

Og det er ganske enkelt ikke okay, når virksomheden ikke har styr på deres signal, mener flere kunder.

- Er man hos Yousee så sikret at sådan en fejl-40 ikke gentager sig. Syns jo nok at den planlagte prisstigning måske burde udsættes til lidt ud i fremtiden, skriver en kunde blandt andet.

Intet peger dog endnu på, at prisstigningerne vil ændre sig.

Se også: Yousee-problemerne fortsætter: TV-signalet nede igen flere steder

Yousee har endnu ikke meldt ud, hvad der har fået tv-signalet til at svigte henover årsskiftet, ligesom de heller ikke har løftet sløret for deres underholdnings-kompensation.

Selskabet har cirka 1,2 millioner kabel-tv-kunder svarende til cirka 45 procent af samtlige danske husstande.

Omkring 99 procent af kunderne skulle ifølge Yousee igen havde deres signal tilbage.

TIP OS: Kender du mere til sagen? Del din viden i en mail til 1224@eb.dk eller sms/mms til 1224 (alm. takst)

1 af 2 Dronningens nytårstale og rådhusuret blev nytårsaften skiftet ud med hvid fjernsynssne. Det har nu fået flere kunder til tasterne i bar frustration. Foto: YouSee
2 af 2 Sådan så tv-skærmen ud for mange Yousee-kunder under dronningens nytårstale 31. december. Foto: Ekstra Bladet
124 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere