Kvinde-angreb: Episk busreklame er sexistisk!

Midttrafiks nye busreklame har, som sin forgænger, høstet store roser verden over. Hos Dansk Kvindesamfund er man imidlertid forargede

Det var til stående ovationer og følelsen af at have taget hul på en større action-blockbuster, da 'Bussen' løb over skærmen - Busselskabet Midttrafiks første større og senere prisvindende tv-reklame, der med bulder og brag lover danskerne en 'cool' tur.

Forventningerne til opfølgeren, der har fokus på buskunden, har derfor været 'enorme', for at benytte reklamernes lingo, men hvor mange andre film traditionelt bakser med 'den svære to'er', er busreklamen fræset gennem en byge af roser.

Samfund - 8. feb. 2015 - kl. 23:22 TV: Jysk reklame bedre end 50 Shades

Midt i al hæderen må det aarhusianske bureau bag reklamen, M2Film, nu imidlertid lægge ører til kritik.

Hos Dansk Kvindesamfund er man nemlig fortørnet over reklamens brug af sexisme og racisme - i hvert fald den selvproklamerede feminist og formand i forbundet Ulla Tornemand, der på sin Twitter-profil skriver således:

I reklamen følger vi buskundens fantastiske liv med alt, hvad det selvsagt inderbærer - tilbedere, fedt tøj og en kæreste fra Paraguay. Hvad der præcist har fået formanden op at fare, skal være usagt.

Men hvad mener du? Er reklamen over grænsen eller bare lige så fed som etteren? Se dem begge ovenfor

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere