Gå til artikel om 1 sek
Gå til artikel

Lars købte spritny støvsuger i Netto: Fik en ubehagelig overraskelse

Lars Stück ville overraske sin ven med en spritny støvsuger, men han endte med et blive slemt skuffet. Den var brugt

Lars Stück i sin stue. Foto: Tim Kildeborg Jensen
Lars Stück i sin stue. Foto: Tim Kildeborg Jensen

En spritny støvsuger til 499 kroner.

Det tilbud kunne Lars Stück fra Odense ikke stå for, og han valgte at slå til. Han tog glad hjem fra Netto, og så kunne han give støvsugeren til sin ældre ven, der havde sparret sammen til den.

Men Lars Stück fik sig en ubehagelig overraskelse, da han åbnede pakken. Støvsugeren var alt andet en ny.

- Det var meget mærkeligt. Støvsugeren var helt tydeligt meget slidt, og støvsugeposen var fyldt med skidt. Der var slet ingen tvivl om, at støvsugeren var brugt. Alligevel tog de fuld pris for den, og det fremgik, at den var ny, siger Lars Stück til Ekstra Bladet.

For at dokumentere, at støvsugeren ikke var ny, tog Lars en række billeder af sin 'nye' støvsuger.

Se billederne af den slidte støvsguer herunder - artiklen fortsætter under billederne:

Foto: Privat
Foto: Privat

Foto: Privat
Foto: Privat
 

Foto: Privat
Foto: Privat

Foto: Privat
Foto: Privat
 

Foto: Privat
Foto: Privat
 

Et mysterium
Efterfølgende traskede Lars ned i Netto for at opklare, hvad der var sket.

- Det er en meget mærkelig sag. Jeg gik ned i butikken for at høre, hvad der var sket. Men de kunne ikke give mig nogen forklaring. Det lignede en støvsuger, som personalet havde brugt, som nu pludselig var blevet sat til salg, men jeg ved det ikke, siger Lars Stück.

Ekstra Bladet har i kølvandet på Lars Stücks oplevelse været i kontakt med Nettos presseafdeling. Vi har anmodet om et interview, men de har blot sendt følgende svar via mail.

- Vi er selvfølgelig meget ærgerlige, hvilket vi også har forklaret Lars.

- Vi kan ikke entydigt afklare, hvordan det er sket, men vores bedste bud er, at både vi og Lars er blevet snydt af en kunde, som har returneret en brugt vare og lykkedes med at gøre det, uden at hverken vi eller Lars har bemærket det, idet kassen har set uåbnet ud, lyder det fra Nettos distrikschef, Ulrich Andersen.

Lars fortæller, at han ikke i første omgang kunne få fat i Netto, da han forsøgte at ringe til kundeservice og skrive til dem på Facebook.

Men nu har han fået sine penge tilbage.

- Alligevel synes jeg ikke, at det er godt nok. Jeg vil gerne sikre mig, at det her ikke sker igen, og at Netto ikke bare sælger brugte ting, som var de nye, siger Lars Stück til Ekstra Bladet.

1 af 2 Lars Stück i sin stue. Foto: Tim Kildeborg Jensen
2 af 2 Lars Stück i sin stue. Foto: Tim Kildeborg Jensen
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen