Nordeakunder, som mandag gerne vil betale regninger, overføre penge og andet over banken mobilbank, må væbne sig med tilmådighed. Det fortæller senior pressekonsulent hos Nordea Stine Wind til Ekstra Bladet.
- Det er rigtigt, at der er login-problemer på vores mobilbank her til formiddag. Det er selvfølgelig dybt beklageligt, og vi arbejder på højtryk for at få det løst, Stine Wind.
Hvis det er absolut nødvendigt at få ordnet finanserne, er det stadig muligt at logge på Nordeas netbank, fortæller pressemedarbejdere.
- Det er stadig muligt at bruge vores netbank, og det får vores kunder også en beksed om, når de forsøger at logge på mobilbanken.
Ingen tidsplan
Der er indtil videre ingen planer for, hvornår kunderne igen kan tilgå mobilbanken.
- Jeg kan ikke give en konkret tidsplan for, hvornår det er løst, men vi forsøger at løse det så hurtigt som muligt, siger Wtine Wind, som fortæller, at kunderne kan holde sig orienteret gennem Facebook.
- Vi kommunikerer til kunderne på Facebook og gennem appen. Og ringer man ind sidder vores rådgivere selvfølgelig også klar til at hjælpe.
På Nordeas Facebook-side er mange kunder frustreret over den manglende tjeneste. Her fortæller flere kunder, at de er trætte af mobilbankens manglende driftsikkerhed. Og hos Nordea er man bekendt med, at der tidligere har været problemer.
- Det er sket før, at vi har problemer med netbanken desværre, men vi har ikke haft problemer med det for nylig, lyder det fra Stine Wind.
De første kunder-klager tikkede ind på bankens side kort før klokken 08.00.
Ekstra Bladet følger sagen...