Maria betalte 27.451 kr for bryllupsrejsen fra helvede: 'Vi troede, det var løgn'

Maria Christensen havde glædet sig til at komme to tiltrængte uger til Mallorca med sin mand og to børn, men ferien blev ødelagt af forholdene på hotellet. Sunweb undskylder

Maria og Hans glædede sig til en bryllups- og familierejse, men blev slemt skuffede. Her ses de til deres bryllup. Foto: Privat
Maria og Hans glædede sig til en bryllups- og familierejse, men blev slemt skuffede. Her ses de til deres bryllup. Foto: Privat
Følg Samfund

Hvad der skulle have været en kombination af bryllupsrejse og familieferie med to ugers sol og strand på Mallorca blev ødelagt for Maria Christensen, hendes mand Hans og deres to børn.

- Det var frygteligt. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, fortæller Maria Christensen til Ekstra Bladet.

Nu ønsker Maria at få sagen bragt frem i lyset, da hun føler sig uretfærdigt behandlet af rejsebureauet bag ferien, Sunweb, der solgte hende ferien på det tre-stjernede hotel, Hotel Bellevue Club. Pris: 27.451 kroner for to uger med all inclusive.

Beskidt værelse og rotter i restaurant
Efter en lang rejsedag glædede familien sig til at checke ind på deres værelse, men da de midt om natten ankom med to trætte børn, fik de sig noget af et chok.

- Vi troede, det var løgn. Værelset var fuldstændigt smadret og beskidt. Dørkarmen var ved at falde af, der stak søm og skruer ud og køkkenskabene lignede, at der var blevet spist af dem. Min søn fandt også hår og krummer i sin seng, fortæller Maria Christensen.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Der var 'spist' af skabene - der var beskidt på værelset - og dørkarmen var ved at falde fra hinanden. Fotos: Privat
Der var 'spist' af skabene - der var beskidt på værelset - og dørkarmen var ved at falde fra hinanden. Fotos: Privat
 

Morgenmaden dagen efter var dog på ingen måde et plaster på såret, og det samme gjaldt frokosten og aftensmaden senere på dagen.

- Maden på hotellet var uspiselig. Baconen var rå, æggene var vandede og frugten var gammel. Vi var nødt til at gå ud at spise 11 ud af 14 dage på ferien. Ikke engang børnene ville røre det mad, siger Maria Christensen.

- Der rendte endda rotter rundt nede ved restauranten, det var så ulækkert, siger hun.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Baconen var rå, fortæller Maria, der ikke havde lyst til at spise den. Foto: Privat
Baconen var rå, fortæller Maria, der ikke havde lyst til at spise den. Foto: Privat
 

Skal selv betale for andet hotel
Allerede på andendagen retter Maria henvendelse til en guide fra Sunweb og fortæller om de problemer, som familien har oplevet. De ønsker at blive flyttet til et andet hotel, men her får de en skuffende besked.

- Vi får at vide, at han har to andre mulige hoteller, men at vi selv skal lægge enten 34 eller 60 euro per dag (250 og 450 kroner per dag, red.) for at blive flyttet. Det var vi jo ikke interesserede i, for vi havde allerede betalt rigeligt for en rejse, som vi ikke var tilfredse med. Vi har ikke råd til at lægge flere tusinde kroner ekstra, siger Maria.

Hun spørger herefter, om det er muligt at få pengene tilbage for all-inclusive-delen, som familien kun endte med at bruge i tre dage, men heller ikke her er der hjælp at hente. Guiden vender faktisk aldrig tilbage.

Familien ender med at blive og forsøger at få det bedste ud af ferien ved at være så meget væk fra hotellet som muligt.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Der blev brugt en del tid udenfor hotellet. Foto: Privat
Der blev brugt en del tid udenfor hotellet. Foto: Privat
 

- Vi ville ikke afbryde ferien, for det fik vi jo ikke nogen ny ferie af. Vi havde ikke råd til andet. Vi prøvede at få det bedste ud af det, men det var ikke fedt, siger Maria.

Maria har efterfølgende klaget over sin ferie til Sunweb, men har efter flere ugers venten fået et svar, som hun langt fra er tilfreds med.

Tilbyder gavekort på 1100
Sunweb vil ikke kompensere for maden, men tilbyder et gavekort på 1100 kroner eller en kontant udbetaling på 800 kroner for 'værelsets standard'.

' Vi er dog af den overbevisning, at maden og udbuddet stemmer overens med, hvad man kan forvente sig på et 3* hotel på Mallorca, men vi er kede af, at dette ikke var jeres oplevelse,' lyder det i svaret fra Sunweb.

'Vi er glade for at høre, at (guidens navn udeladt, red.) forsøgte at finde et nyt hotel til jer. Da vi og (guidens navn udeladt, red.) vurdere, at hotellet lever op til den skrevne standard, vil hotelændring være for egen regning,' lyder det.

At Maria og hendes familie har set rotter på hotellet, er dog tilsyneladende ikke overbevisende nok for Sunweb.

'(Guidens navn udeladt, red.) rapporterer, at han ikke har modtaget andre henvendelser fra gæster i samme rejseperiode omkring rotter og flagermus på hotellet,' står der i svaret, som Ekstra Bladet har set.

Hotel svømmer i dårlige anmeldelser
Giver man Hotel BelleVue Club en søgning på rejseportalen Tripadvisor, så ser man hurtigt, at Maria Christensen langt fra er den eneste, der har haft en dårlig oplevelse - og langt fra den eneste, der har set rotter i restauranten.

Ud af i alt 6874 anmeldelser, hvor det er muligt at give mellem en og fem stjerner, er der flest en-stjernede anmeldelser. 1886 personer har således kvitteret med én stjerne og bedømmelsen 'Frygteligt'.

Hotellet lægger således i top tre over de dårligste hoteller i Alcudia.

- Jeg havde slet ikke været inde og tjekke det inden, men det har jeg da lært nu, at jeg skal gøre fremover, siger en rystet Maria.

Hun står frem med sin oplevelse for at advare andre om den oplevelse, hun har haft med Sunweb.

- De burde stå til ansvar for det, de sælger, når stedet har fået så mange klager. De har solgt mig katten i sækken, og det er bare ikke okay. Det skal bare frem, siger Maria.

Sunweb: Det er virkelig grelt
Ekstra Bladet har talt med Deniz Jensen, der er Country Manager hos Sunweb og spurgt ham, om den behandling, som Maria og hendes familie har fået, er i orden.

Deniz Jensen har herefter gennemgået Marias sag igen med Sunwebs kundeservice og erkender, at forløbet ikke har været i orden.

- Hendes sag er ikke blevet behandlet ordentligt, og derfor får hun en kompensation på 25 procent af rejsens pris. Det kan Ekstra Bladet jo så tage æren for. Vi har ikke været dygtige nok til at behandle hendes sag, siger Deniz Jensen.

Han siger samtidig, at han ikke regner med, at Hotel BelleVue Club kommer til at indgå i deres program igen.

- Jeg tvivler på, at de kommer til at fremgå i vores program næste år. Ikke hvis de ikke kan give nogle bedre værelser, siger han.

- Det er virkelig grelt, hvis det er rigtigt, at der er rotter. Vi har nu ikke hørt det fra andre gæster, siger Deniz Jensen.

- Men på Tripadvisor fremgår det, at flere gæster har set rotter på hotellet?

- Det er muligt, det kan jeg ikke afvise. Rotter er helt klart forfærdeligt.

Deniz Jensen afviser dog, at der skulle være noget galt med maden på hotellet og siger, at der ud af 800 gæster er kommet i alt seks klager.

- Er det rimeligt at betale knap 28.000 for sådan en rejse?

- Umiddelbart er det ret billigt midt i højsæsonen. Mallorca er uforholdsmæssigt dyrt i år, så hotelstandard-mæssigt er pengene dårligt givet ud sammenlignet med, hvis man tager til Tyrkiet. Der kan du få fem-stjernet luksus til de penge.

- Så du indrømmer, at det er dyrt?

- Det er ikke dyrt på Mallorca, men det er mange penge, siger Deniz Jensen.

Seneste nyt

Ekstra Bladet har givet statsministeren en lys idé

Mit EB

Opret en gratis konto og få adgang til:
miteb-dagensvigtigste.jpg

Dagens vigtigste

Redaktionen udvælger dagens vigtigste artikler, så du altid er opdateret på det nyeste fra ind- og udland

miteb-lokalenyheder.jpg

Lokalt

Hold dig opdateret på vejr, trafik, bolig- og erhvervsnyheder i din kommune.

miteb-follow.jpg

Følg emner

Abonnér på de emner, der interesserer dig, så du aldrig går glip af noget.

miteb-saved.jpg

Gem artikler

Læst noget interessant? Gem artiklen til senere.