Maria chokeret over Power

- Jeg er meget skuffet og chokeret over, at dette kan lade sig gøre, siger Maria Steffensen, der købte, hvad hun troede var et nyt ur i Power

Har du oplevet noget lignende? Kontakt Ekstra Bladets journalister på 1224@eb.dk

Da Maria Steffensen erhvervede sig et Garmin-løbeur fra Power i Herning, havde hun forventet, at der lå et fabriksnyt stykke teknologi i den sorte æske.

Virkeligheden var dog en helt anden.

For da hun kom hjem til Ebeltoft, og indpakningen, der desuden var ramponeret, blev revet af, var det tydeligt, at alt ikke var, som det skulle være.

- Jeg lagde hurtigt mærke til, at der var mørke og beskidte plamager hist og her, og at der ikke var nogen beskyttelsesfilm på urskiven, fortæller Maria Steffensen til Ekstra Bladet.

Desuden manglede der et kabel.

- For mig var det helt tydeligt, at det var et brugt ur, jeg havde fået med hjem fra butikken, konkluderer hun.

Bange anelse
Maria Steffensen fik faktisk den første bange anelse, allerede da hun afhentede uret, som hun havde reserveret.

- Da medarbejderen kom med uret, havde han et mærkeligt udtryk i hovedet. Altså som om noget var galt. Men jeg tænkte ikke videre over det, siger hun.

Om medarbejderen vidste, at der var noget galt, er uvist. Men en ting er sikkert:

- Jeg er meget skuffet og chokeret over, at dette kan lade sig gøre, siger hun om oplevelsen.

Se billederne af det brugte ur her. Artiklen fortsætter under billederne. Privatfotos

 

 

 

Den er helt galt
Hos Power i Herning er man godt klar over, at man har jokket i spinaten.

I en mail til Ekstra Bladet forklarer Kim Linneberg, manager i Power Herning, at man har begået en 'rutinefejl'.

'Der er tale om en beklagelig rutinefejl fra vores side, hvor kunden har fået udleveret et forkert produkt. Varer, der har været taget i brug og efterfølgende returneret, skal klargøres, klart mærkes, og kunden gøres opmærksom derpå. I dette tilfælde er der tale om en beklagelig udleveringsfejl.'

Maria Steffensen forsøgte at komme igennem til kundeservice telefonisk, men den alenlange ventetid fik hende til at give op. I Power Randers fik hun pengene tilbage, hvorefter hun købte et lignende ur i Elgiganten.

'Normalt vil kunden blot henvende sig i varehuset med henblik på en ombytning.'

'Vi beklager også den forlængede ventetid på vores telefoner på kundecenteret. POWER oplever i øjeblikket en meget stor salgsfremgang, og det giver lidt ekstra pres på vores telefoner. Vi har allerede bemandet kraftigt op på vores kundecenter, og flere er på vej,' lyder det i mailen fra Kim Linneberg.

Har du oplevet noget lignende? Kontakt Ekstra Bladets journalister på 1224@eb.dk

Se også: Vare med ørevoks blev solgt som ny

238 kommentarer
Vis kommentarer