Netbutik solgte ved en fejl parfumer til 20 kroner: Det sker der med bestillingerne

På Matas' hjemmeside kunne man lørdag fra midnat og frem til klokken syv købe særdeles billige parfumer. Kunderne må dog se langt efter deres bestillinger

Matas har set sig nødsaget til at annullere omkring 2800 ordrer, da der ved en fejl var sat parfumer til salg for 20 kroner. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Matas har set sig nødsaget til at annullere omkring 2800 ordrer, da der ved en fejl var sat parfumer til salg for 20 kroner. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Der var mere end almindeligt gang i bestillingerne på Matas' hjemmeside i nat.

Årsagen var, at priserne på 80 parfumer var sat ned til en uhyggelig lav pris, og det var der flere kunder, der ikke kunne stå for.

Men der var ikke tale om en ekstraordinær rabat, fortæller Matas.

- Vi kører en duftkampagne med 20 procent rabat på parfumer. Der er sket en fejl, så parfumerne er kommet til at fremstå med en pris på 20 kroner, fortæller chef for Investor Relations og Corporate Affairs i Matas Elisabeth Toftmann Klintholm til Ekstra Bladet.

- En parfume, der koster 500 kroner, burde have kostet 400 kroner, men kostede pludselig 20 kroner.

Screenshot fra Matas' hjemmeside viser, at der var mange penge at spare på parfumer. Foto: Screenshot
Screenshot fra Matas' hjemmeside viser, at der var mange penge at spare på parfumer. Foto: Screenshot
 

Knap 2800 kunder nåede at putte varer i den virtuelle indkøbskurv, men de behøver ikke vente i spænding ved postkassen på varerne.

- Hvad sker der med de parfumer, folk har bestilt?

- Vi har annulleret ordrerne jævnfør vores generelle handelsbetingelser, hvor vi tager forbehold for pris- og trykfejl, og det må man sige, at der helt tydeligt er tale om i det her tilfælde, fortæller Elisabeth Toftmann Klintholm.

Ifølge hende er der tale om en menneskelig fejl, hvor kampagnen er blevet tastet forkert ind. Det blev opdaget ved syvtiden i morges og rettet lidt senere.

Matas har rettet fejlen og oplyser, at de har annuleret ordrene. Foto: Screenshot
Matas har rettet fejlen og oplyser, at de har annuleret ordrene. Foto: Screenshot
 

Hun oplyser samtidig, at Matas har sendt en mail ud til de kunder, som har benyttet sig af kampagnen.

Kan de se frem til nogen form for kompensation?

- Dels har vi beklaget over for dem. Det er jo det første, man kan gøre. Derudover har vi givet dem en lille kompensation i form af 250 Club Matas-point, hvilket svarer til en værdi af 50 kroner, siger Elisabeth Toftmann Klintholm.

Se også: Matas opjusterer: Sælger rekordmeget på nettet

Se også: Dansk butikskæde vil redde liv

Se også: Fyret Matas-boss køber sig ind i kendt kaffekæde

251 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere