Norwegian tilkaldte politiet: Rasende passagerer ville ikke stoppe med at råbe

Norwegians passagerer var rasende efter at blive efterladt i lufthavnen i næsten et døgn

Norwegians passagerer fra London blev efterladt i næsten et døgn og måtte overnatte i lufthavnen. Foto: AP/Johan Nilsson
Norwegians passagerer fra London blev efterladt i næsten et døgn og måtte overnatte i lufthavnen. Foto: AP/Johan Nilsson

Selvom Norwegians fly fra London, der mandag skulle flyve mod New York, var næsten et døgn forsinket, fik passagererne intet hotel at overnatte på, og måtte i stedet sove på lufthavnens klapsæder.

Det skabte en del vrede blandt passagererne, som begyndte at råbe så voldsomt, at personalet måtte tilkalde politiet.

Det skriver The Sun.

Flyet fra Gatwick skulle være afgået klokken 7:45 den 26. marts og ankomme i JFK i New York klokken 10 samme dag. Det skete ikke.

Derimod kom flyet først af sted klokken 04:45 den 27. marts. Næsten et døgn forsinket, fortæller en journalist fra Daily Mail, som var med på flyet.

Udskudt fem gange
Turen startede egentlig, som den skulle. Passagererne var boardet, og flyet var trillet ud på startbanen. Men her blev det stående i tre timer, før det igen bevægede sig - bare tilbage til gaten.

Der var nogle tekniske problemer med flyet, så det kunne ikke lette, og passagerne måtte tilbage til lufthavnen, hvor de fik af vide, at der ville komme et nyt fly. Det blev udskudt fem gange.

Måtte sove i lufthavnen
På de sociale medier udtrykte passagererne stor utilfredshed overfor Norwegian og deres service, som de mente var elendig.

For imens timerne bare passerede, og passagererne bare ventede, kunne de ikke få noget hotel at overnatte på-

Til sidst blev passagerernes vrede så intens, at de begyndte at råbe og skrige, så personalet måtte tilkalde personalet politiet.

Norwegian undskylder
En talsmand fra Norwegian har siden beklaget situation og forsøgt at vise sin forståelse overfor passagererne.

- Vi undskylder overfor passagererne, som har været med på flyet DI7013 fra London Gatwick til New York den 26. marts, der var forsinket på grund af tekniske problemer.

- Vi forstår, at forsinkelsen var frustrerende for passagererne, Vi ville gerne have dem af sted hurtigst muligt, men vi blev nødt til at finde kilden på de tekniske problemer.

Overfor hele hotelproblemet fortalte talsmanden, at det var fordi at den nye afgangstid pludselig nærmede sig, at de anbefalede passagererne at blive i lufthavnen.

Han understregede desuden, at passagerne selvfølgelig fik billetter til mad, og at der blev sendt smser ud til dem med nye opdateringer på afgangen.

126 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere