Har du også oplevet problemer med Shareit og Lunar Bank? Så kan du kontakte Ekstra Bladets journalist på mgs@eb.dk.
Mille Lund Jensen er en af de 1,2 millioner danskere, der brugte Weshare.
Det var da derfor også en glædelig nyhed, da Lunar Bank annoncerede deres alternativ til Weshare kaldet Shareit, der blev lanceret samme dag, som Weshare lukkede - hun stod nemlig og skulle på skiferie med nogle venner.
Lunar Banks nye produkt endte dog med at sende Mille Lund Jensen ud i en længere kamp med virksomheden, da hun og hendes venner pludseligt stod og manglede 1600 kroner på grund af appen.
- Han (Lunar Banks kundeservice, red.) siger til mig, at det ikke kun er mig, der har det her problem, men at flere har det. Så tænker jeg jo, at der er noget helt galt, og der havde jeg egentlig afskrevet de penge, fortæller Mille Lund Jensen til Ekstra Bladet.
Trukket fra kontoen
Mille Lund Jensen og hendes venner begyndte at taste deres udlæg ind i Shareit, da de i uge 6 var på skiferie sammen.
12. februar begyndte de at overføre de penge, som appen havde regnet ud, at de skyldte. Tre dage senere tjekkede de deres konti igennem, og her gik det op for dem, at de manglede 1600 kroner.
Pengene var nemlig blevet trukket fra deres konti, men de var aldrig endt hos den person, der havde lagt dem ud.
- Jeg kan jo ikke forstå, at der trækkes penge ud, uden de sættes ind et andet sted. De må jo stå et sted. De kan jo ikke være i ingenmandsland.
- Lunar Bank sagde til mig, de ikke vidste, hvor pengene var, men at de vil gå i gang med at spore dem, fortæller Mille Lund Jensen om sine første samtaler med Lunar Banks kundeservice.
Herefter fortsatte en to uger lang kamp med Lunar Bank, hvor Mille Lund Jensen alt i alt må hive fat i kundeservice fire gange, fordi hun ingen information fik.
Artiklen fortsætter under billedet ...
Fandt pludseligt pengene
Først da Ekstra Bladet tager kontakt til dem, sker der noget.
Herefter ringede de op til Mille Lund Jensen og fortalte hende, at hun havde ramt et overførselsloft. I første omgang undskyldte Lunar Bank og garanterede hende pengene 13. marts.
Da Ekstra Bladet igen stillede spørgsmål til banken, ringede de op til Mille Lund Jensen på ny og overførte de 1600 kroner med det samme - på trods af deres forklaring om et overførselsloft.
- Hvis problemet bare er et overførselsloft, hvorfor kan jeg så ikke få det at vide, når jeg ringer ind? spørger Mille Lund Jensen og fortsætter:
- Hvorfor skal jeg ringe flere gange, hvor jeg får at vide, at de ikke ved, hvor pengene er? Når så Ekstra Bladet rækker ud, så får jeg pludseligt svar. Jeg kan godt tvivle på, om de overhovedet har gjort noget i de 14 dage, eller om de bare har håbet på, at vi stoppede med at ringe.
Vil ikke svare
Selvom Lunar Bank på deres hjemmeside skriver, at de gerne stiller op til interviews med journalister, så har de ikke ønsket det i denne sag.
I stedet har Product Lead hos Shareit, Rasmus Lindegaard, sendt følgende på skrift.
'Vi har oplevet enkelte transaktioner, som ikke er blevet gennemført øjeblikkeligt, fordi brugerens månedlige overførselsloft er nået. I den situation bliver pengene overført måneden efter.'
I det skriftlige svar berør Rasmus Lindegaard da også den manglende information om netop overførselsloftet.
'Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores kommunikation i appen herunder at oplyse om overførselsloftet, og hvordan brugerne kan få mere ud af appen,' siger han.
Lunar Bank har heller ikke ønsket at forklare, hvorfor de ikke vil stille op til interview, når de nu på deres hjemmeside skriver, at de gerne stiller op.
ShareIt er kommet frem efter lukningen af WeShare. Her kan du se de øvrige alternativer til den tidligere populære tjeneste.