Ny tv-ballade: Telias aftale med Discovery Networks ophører

Gennem de seneste måneder har Telia og Discovery Networks forhandlet for at få en aftale på plads, men det er ikke lykkedes

Telia og Discovery afbryder samarbejde. Producer: Lasse Brøndal. Redigering: Niels Nedergaard

Nu er der igen ballade.

Telia har netop meldt ud, at de bryder samarbejdet med Discovery Networks, efter forhandlingerne er gået i hårdknude.

- Vi har gennem de sidste par måneder været i forhandlinger med Discovery i håb om at nå til enighed om en aftale for de kommende par år. Det er ikke lykkes at nå til enighed, siger Mads Houe, der er pressechef for Telia til Ekstra Bladet.

Derved mister Telias 21.000 kunder adgang til blandt andet Eurosport 1, Eurosport 2, Kanal 4, Canal 9, Kanal 5, 6'eren og Animal Planet.

Hvorvidt Telia mister kunder på de mistede kanaler, er det ifølge Mads Houe tidligt at spå om.

- Jeg kan godt forstå, hvis der er nogle kunder, der skuffede over, at vi ikke længere kan tilbyde Discovery Networks kanaler. Vores vurdering er, at vi har fundet nogle attraktive erstatningskanaler, som jeg håber, at vores tv-kunder vil tage til sig, fortsætter Mads Houe.

Kanaler for dyre
Ifølge Christian Kemp fra Discovery Networks Danmark forlangte Telia, at de skulle betale mindre for Discovery Networks indhold end resten af markedet.

Men den købte de ikke, og derfor mister Telias 21.000 kunder adgang til en stribe kanaler.

Til gengæld bliver de forkælet med følgende:

CMore Stars, CMore First, CMore Hits, CMore Series samt SF-kanalen. Tv-pakkerne bliver derfor heller ikke billigere.

Discovery Networks Danmark brød også samarbejdet med YouSee ved årsskiftet, hvor 1,2 millioner kunder mistede adgangen til kanalerne.

Telia forsøger fortsat at forhandle med Discovery Networks.

- Jeg vil meget nødigt sætte nogle forhåbninger, som vi ikke kan levere på, men vi er fortsat i forhandlinger med dem, siger Mads Houe.

Kunder raser
Utilfredse kunder står i kø for at få lov at opsige deres abonnement hos Telia. Flere kunder melder på selskabets Facebook-profil, at de agter at forlade selskabet, og melder om ventetid på Telias telefoner på 20 minutter.

Herunder kan du se Telias mail til brugerne:

576 kommentarer
Vis kommentarer