Den tyske supermarkedskæde lader sig tilsyneladende ikke påvirke negativt af den globale recession og coronapandemi.
I hvert fald planlægger discountkæden en massiv ekspansion af butikker i Danmark over de kommende år.
Det oplyser Lidls ejendoms- og udviklingsdirektør Mads T. Nielsen til Finans.
Over de kommende år planlægger Lidl således at udvide fra de nuværende 130 butikker til mere end 200.
- Vi sætter ikke årstal på, hvornår vi skal have de 200. Men målet er klart i hele organisationen, siger ejendoms- og udviklingsdirektør Mads T. Nielsen, Lidl Danmark til Finans.
De seneste år er Lidl årligt vokset med mellem 8-10 butikker. Men skal det nye mål om mere end 70 nye butikker indenfor få år nåes, skal der fart på åbningerne.
Ekspansionsplanerne er særligt rettet mod storbyerne, og her ser discounthungrende københavnere ud til at blive de store vindere.
- Vi har aktuelt 40 butikker i Storkøbenhavn og ser vel et potentiale på ca. 80 der. Også i andre af de danske storbyer er vi opmærksomme på den byudvikling, som ruller med nye områder, hvor det er oplagt med ekspansion for os.
- Vi har en hel del butikker i pipelinen og har også investeret i jord til nogle projekter. Men der går jo ofte længere tid, før det bliver til en færdig butik. 200-målet kan dog spejdes forude, siger mener Mads T. Nielsen fra Lidl.