PostNord i ny møgsag: Leverede ikke livsvigtig medicin til tiden

Et ægtepar fra Sønderjylland måtte se langt efter deres livsvigtige medicin, da PostNord ikke leverede til tiden

PostNord leverede en pakke med livsvigtig medicin for sent til et ægtepar i Sønderjylland. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
PostNord leverede en pakke med livsvigtig medicin for sent til et ægtepar i Sønderjylland. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Livsvigtig medicin og PostNord kan være en farlig kombination, erfarede et ægtepar fra Hoptrup i Sønderjylland i Store Bededagsferien.

Medicinen, der blev sendt som et Quickbrev, nåede ikke frem til ægteparret Erik og Inger Søgaard den efterfølgende dag, til trods for, at det er det, man betaler for.

De får hver 14. dag leveret hjertemedicin med posten, fordi de ikke selv har mulighed for at hente det, og senest skulle den være leveret torsdag 26 april - dagen før Store Bededag.

Se også: Derfor synes Dorte at pakkebudet er en idiot: Se dog på navnet

Medicinen kom bare aldrig, og det var en stor bekymring for ægteparret, fortæller 94-årige Erik Søgaard til Jydske Vestkysten.

- Vi måtte ringe til vores læge og spørge om hvor længe, vi kunne undvære vores medicin. Vi havde også fat i apoteket og post-kontoret hos Meny, men de kunne ikke spore brevene. Vi har én gang tidligere været udsat for, at vores medicin er blevet forsinket i posten, så apoteket måtte køre herud med en akut-pakke.

Denne gang kunne apoteket ikke komme Erik og Inger til undsætning. Først mandag aften - fire dage senere kom posten med medicinen.

Erik Søgaard håber, at PostNord for fremtiden vil stramme op, men understreger samtidig, at I de tre år, der har fået leveret medicin, har det for det meste fungeret upåklageligt.

Samfund - 3. maj. 2018 - kl. 15:57 PostNord i ny brøler: Bud smider med pakkerne

Hos PostNord ærgrer man sig over, at medicinen ikke kom ud til tiden og fortæller, at der er tale om en personlig fejl hos et postbud.

- I det konkrete tilfælde er der desværre noget, der tyder på, at en medarbejder har lavet en menneskelig fejl i forbindelse med transporten, der har forsinket Quickbrevene med én leveringsdag. Det er vi meget kede af, siger Stinne Thomsen, distributionschef i PostNord Haderslev.

Hun oplyser derudover, at man undersøger sagen til bunds, så de kan sikre sig, at fejlen ikke opstår igen, men hun erkender samtidig, at ingen postselskaber i hele verden kan levere 100 procent af brevene til tiden.

63 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere