Magnus Holm er en frustreret mand.
25. marts bestilte han en pakke via onlineportalen Ebay. Fem dage efter bliver den gjort klar til afsendelse, og 31. marts får han via Postnord besked om, at den er afsendt.
Artiklen fortsætter ...
Postnord hentede ved en fejl Magnus Holms pakke tilbage, efter den var leveret. I første omgang insisterede selskabet på at sende den tilbage til England. Efter Ekstra Bladets henvendelse får han nu sin pakke
Magnus Holm er en frustreret mand.
25. marts bestilte han en pakke via onlineportalen Ebay. Fem dage efter bliver den gjort klar til afsendelse, og 31. marts får han via Postnord besked om, at den er afsendt.
Artiklen fortsætter ...
Så langt så godt. Otte dage senere ankommer den til Danmark, og 9. april kan han se, at pakken er ankommet til Postnord i Ringsted, hvorfra den skal frem til hans adresse i samme by.
Artiklen fortsætter
Men så går det galt. I sin carport har han installeret overvågning, og han får derfor en notifikation, da postbuddet kommer og afleverer pakken i garagen. Men kameraet sender ham også en besked, da postbuddet vender tilbage for at hente pakken igen.
På hans Postnord-app kan han notere, at Postnord 9. april klokken 14.18 noterer, at adressen er forkert. Klokken 14.18 - altså samme tidspunkt - noterer PostNord: 'Forsendelsen returneres til afsender.'
Artiklen fortsætter ...
Febrilsk efter at få fat i sin pakke, inden den ryger tilbage til England, kontakter han Postnords kundeservice via Facebook.
Han får at vide, at Postnord desværre ikke har mulighed for at stoppe den. Desuden meddeler PostNord, at han må klage til afsenderen, fordi vedkommende ifølge Postnord har sendt pakken som et brev, og derfor er det ifølge Postnord afsender, som har ansvaret for, at Magnus Holm ikke har fået sin pakke.
Artiklen fortsætter ...
Magnus Holm står måbende tilbage:
- Det er virkelig frustrerende, siger han.
Artiklen fortsætter ...
- Jeg kan se, at pakken stadig ligger i Køge, og derfor undrer det mig, at jeg ikke kan få min pakke.
Han undrer sig over, at Postnord vil være den kundeservice bekendt:
Artiklen fortsætter ...
- Jeg bestiller en pakke via Ebay - det fungerer perfekt. Jeg tror, at jeg har brugt alle andre fire firmaer, uden der har været problem. Og når jeg bruger Postnord, går det galt, siger han.
- Jeg ønsker bare at få min pakke. Det er essensen. Men nu skal jeg så til at kontakte en sælger på Ebay og forklare ham, at han skal til at sende pakken tilbage til Danmark. Det giver sandsynligvis en ekstraregning - hvem skal så betale den?
Ked af det
Postnord beklager fejlen, og selskabet fortæller, at Magnus Holm nu får sin pakke.
'Jeg er ked af, at Magnus Holm har haft en ærgerlig oplevelse med os, og der er tale om en menneskelig fejl, som har fået betydning for det efterfølgende forløb. Omdeleren skulle have lagt forsendelsen til afhentning på posthuset, men har i stedet sendt den retur til afsender,' skriver Jan Langvik, distributionschef, Sydsjælland.
'Det betyder, at forsendelsen ligger mellem tusindvis af andre forsendelser i ét ud af mange pakkebure, som skal tømmes manuelt og kigges igennem. I sidste øjeblik er det alligevel lykkes at grave forsendelsen frem, så vi kan få rettet op på vores fejl og bragt Magnus Holms forsendelse ud til ham.'
ROSKILDE:
Heldige
Storm
Heldige
Storm
Heldige
Storm
QVORTRUP:
Total
panik
Total
panik
Total
panik
ROSKILDE:
Bøde-
regn
Bøde-
regn
Bøde-
regn