Postnord taget på fersk gerning: Fortryder - igen – Ekstra Bladet

Postnord taget på fersk gerning: Fortryder - igen

 

Magnus Holm er en frustreret mand.

25. marts bestilte han en pakke via onlineportalen Ebay. Fem dage efter bliver den gjort klar til afsendelse, og 31. marts får han via Postnord besked om, at den er afsendt.

Artiklen fortsætter ...

Magnus har siden 9. april fortsøgt at få sin pakke, inden Postnord sender den tilbage til England. Privatfoto
Magnus har siden 9. april fortsøgt at få sin pakke, inden Postnord sender den tilbage til England. Privatfoto
 

Så langt så godt. Otte dage senere ankommer den til Danmark, og 9. april kan han se, at pakken er ankommet til Postnord i Ringsted, hvorfra den skal frem til hans adresse i samme by.

Artiklen fortsætter

Mandag 9. april henvender Magnus Holm sig til Postnord for at høre, hvorfor hans pakke nu skal tilbage til England. Den var egentlig leveret.
Mandag 9. april henvender Magnus Holm sig til Postnord for at høre, hvorfor hans pakke nu skal tilbage til England. Den var egentlig leveret.
 

Men så går det galt. I sin carport har han installeret overvågning, og han får derfor en notifikation, da postbuddet kommer og afleverer pakken i garagen. Men kameraet sender ham også en besked, da postbuddet vender tilbage for at hente pakken igen.

På hans Postnord-app kan han notere, at Postnord 9. april klokken 14.18 noterer, at adressen er forkert. Klokken 14.18 - altså samme tidspunkt - noterer PostNord: 'Forsendelsen returneres til afsender.'

Artiklen fortsætter ...

9. april svarer Postnord og spørger, om hans navn fremgår på adressen. Magnus bekræfter, at det gør den.
9. april svarer Postnord og spørger, om hans navn fremgår på adressen. Magnus bekræfter, at det gør den.

Febrilsk efter at få fat i sin pakke, inden den ryger tilbage til England, kontakter han Postnords kundeservice via Facebook.

Han får at vide, at Postnord desværre ikke har mulighed for at stoppe den. Desuden meddeler PostNord, at han må klage til afsenderen, fordi vedkommende ifølge Postnord har sendt pakken som et brev, og derfor er det ifølge Postnord afsender, som har ansvaret for, at Magnus Holm ikke har fået sin pakke.

Artiklen fortsætter ...

Postnord afviser Magnus. Og selvom det er Postnord, som har klokket i det, bliver Magnus nu henvist til afsender af pakken, som Postnord mener bærer ansvaret.
Postnord afviser Magnus. Og selvom det er Postnord, som har klokket i det, bliver Magnus nu henvist til afsender af pakken, som Postnord mener bærer ansvaret.
 

Magnus Holm står måbende tilbage:

- Det er virkelig frustrerende, siger han.

Artiklen fortsætter ...

Magnus fortæller Postnord, at han forventer at få sin pakke.
Magnus fortæller Postnord, at han forventer at få sin pakke.
 

- Jeg kan se, at pakken stadig ligger i Køge, og derfor undrer det mig, at jeg ikke kan få min pakke.

Han undrer sig over, at Postnord vil være den kundeservice bekendt:

Artiklen fortsætter ...

Postnord afviser Magnus. Og selvom det er Postnord, som har klokket i det, bliver Magnus nu henvist til afsender af pakken, som Postnord mener bærer ansvaret.
Postnord afviser Magnus. Og selvom det er Postnord, som har klokket i det, bliver Magnus nu henvist til afsender af pakken, som Postnord mener bærer ansvaret.
 

- Jeg bestiller en pakke via Ebay - det fungerer perfekt. Jeg tror, at jeg har brugt alle andre fire firmaer, uden der har været problem. Og når jeg bruger Postnord, går det galt, siger han.

- Jeg ønsker bare at få min pakke. Det er essensen. Men nu skal jeg så til at kontakte en sælger på Ebay og forklare ham, at han skal til at sende pakken tilbage til Danmark. Det giver sandsynligvis en ekstraregning - hvem skal så betale den?

Når Magnus Holm i dag går ind på sin pakkeapp, står pakken fortsat til at være i Danmark.
Når Magnus Holm i dag går ind på sin pakkeapp, står pakken fortsat til at være i Danmark.
 

 

Ked af det
Postnord beklager fejlen, og selskabet fortæller, at Magnus Holm nu får sin pakke.

'Jeg er ked af, at Magnus Holm har haft en ærgerlig oplevelse med os, og der er tale om en menneskelig fejl, som har fået betydning for det efterfølgende forløb. Omdeleren skulle have lagt forsendelsen til afhentning på posthuset, men har i stedet sendt den retur til afsender,' skriver Jan Langvik, distributionschef, Sydsjælland.

'Det betyder, at forsendelsen ligger mellem tusindvis af andre forsendelser i ét ud af mange pakkebure, som skal tømmes manuelt og kigges igennem. I sidste øjeblik er det alligevel lykkes at grave forsendelsen frem, så vi kan få rettet op på vores fejl og bragt Magnus Holms forsendelse ud til ham.'