Raser mod Norwegian: På skiferie uden skitøj

Jeanette Petersen har nu været på skiferie i to dage uden sin bagage

Sammen med sin mand tog Jeanette Petersen lørdag til franske Grenoble klar til en uges skiferie, men to dage inde i ferien har hun endnu ikke været på pisterne: Hendes skitøj er nemlig stadig i Danmark.

For sammen med en lang række andre passagerer er hun blevet ramt af den strejke, der ramte Københavns Lufthavn fredag og lørdag denne weekend.

Bagage-personlaet i firmaet Menzies strejkede, og det har ramt især Norwegians kunder. Lørdag blev arbejdet genoptaget, men Jeanette Petersens bagage er endnu ikke ankommet til Frankrig.

- Jeg har flere gange haft ringet til Norwegian. Senest i formiddag. Men de kan ikke sige, hvornår vores bagage ankommer. Det er dybt frustrerende, og fordi det er på grund af en strejke, dækker vores forsikring ikke, siger hun.

Hun er frustreret på Norwegian, fordi hun ikke blev advaret mod, at hun skulle på ferie uden bagage.

Se også: Bagagekaos i lufthavn

- Da vi gik om bord på flyet i København lørdag morgen, fik vi besked på, at de ville forsøge at få mest mulig bagage om bord på flyet. Men da vi ankom, havde ingen fået deres bagage med. Der var kun sendt ski med flyet. Hvis jeg havde vidst det, var jeg ikke taget afsted, siger hun.

Det frustrerer Jeanette Petersen, at der ikke kommer et ordentligt svar fra flyselskabet.

- De bør give en klar besked om, hvorvidt vores bagage kommer eller ej, så vi ved, hvad vi har at forholde os til. Og så bør de kompensere for det her - det har allerede taget to dage af vores ferie. Det synes jeg ikke er rimeligt, siger hun.

'Beklager'

Ekstra Bladet har spurgt, hvordan Norwegian forholder sig til kritikken. Ligeledes har vi spurgt Norwegian, hvordan selskabet forholder sig til, at Jeanette Petersen ønsker en kompensation. Gennem et skriftligt svar lyder det fra harlotte Holmbergh Jacobsson, kommunikationschef Norwegian:

'Desværre har der været strejke i weekenden blandt Menzies medarbejdere, som blandt andet håndterer bagage for flyselskaberne. Denne strejke har vi desværre ingen kontrol over. Stejken har medført, at et antal passagerer ikke har fået deres bagage, og det beklager vi, og vi har stor forståelse for, at det medfører problemer for de rejsende. Vi arbejdet hårdt og fortsætter med at arbejde hårdt på, at alle de rejsende får deres bagage hurtigst muligt. Vi vil levere bagagen til de adresser, der er blevet angivet.'

'Igen vil vi beklage besværet, som dette har medført for de rejsende, som ikke har fået deres bagage med i weekenden.'

241 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere