Så meget har Snapchats regnbue-bræk kostet

Uhyggelige dæmoner og regnbue-opkastende venner har fyldt de sociale medier den seneste uge. Og Snapchat er ikke ligefrem kommet gratis til den nye funktion

Denne snapkat gik meget hurtigt viralt, efter at dens ejer udsatte den for Snapchats nye bræk-funktion.

Uanset, om du bruger Snapchat eller ej, er du sandsynligvis i løbet af den forgangne uge stødt på en eller flere videoer eller billeder af dine venner, som kaster regnbuer op med store øjne og røde kinder.

Hvis ikke, det allerede er gået op for dig, er det altså en ny funktion, som det sociale medie Snapchat netop har tilføjet.

Se også: Nu kan du få hemmelige præmier på Snapchat: Sådan gør du

Snapchat giver nu sine brugere mulighed for at lægge sjove, interaktive filtre hen over deres selfies. Blandt andet er der en Terminator-, en dæmon- og en grædefunktion i opdateringen, men især den, hvor man med store øjne og stjernestøv kaster regnbuer op i store mængder, har siden lanceringen også fyldt på adskillige andre sociale medier.

Især har en kat og den amerikanske præsidentkandidat Donald Trump floreret med deres videoer af det multifarvede bræk.

Se også: Guide: Sådan fungerer det nye Snapchat

Og det er heldigt for Snapchat, at den nye funktion tilsyneladende er populær. For de er ikke ligefrem kommet gratis til den.

Ifølge Business Insider har Snapchat punget ud med 150 millioner amerikanske dollars – svarende til omkring 988 millioner danske kroner – for at opkøbe firmaet Looksery, der har specialiseret sig i at modificere ansigtet, mens man taler.

Hvad mener du? Er Snapchats nye funktion alle pengene værd?

39 kommentarer
Vis kommentarer