Sara snydt ved Disney-show: - Tarveligt!

Sara Lund havde købt billet til det stort anlagte skøjteshow Disney On Ice, men da hun dukkede op, var der ingen plads til hende

Sara Lund er langtfra tilfreds med behandlingen efter det store Disney-show. Privatfoto
Sara Lund er langtfra tilfreds med behandlingen efter det store Disney-show. Privatfoto

830 kroner var prisen for to billetter til det store show Disney On Ice. Sara Lund havde sin tiårige niece med, og de var klar til at nyde Mickey Mouse, Anders And og alle de andre Disney-legender på skøjter.

Der var bare et problem. De pladser, som Sara Lund havde købt, fandtes ikke.

- Jeg havde taget et udskrift med af vores pladser, så jeg vidste, hvor vi skulle sidde. Da vi kom frem til pladserne, stod der kun en enkelt stol, mens der sad nogle andre ved siden af. Først troede jeg, at de havde taget vores pladser, men de sad rent faktisk på de rigtige sæder. Derfor tog jeg fat i nogle af de ansvarlige for at sige, at mine pladser ikke fandtes, siger Sara Lund til Ekstra Bladet.

Efterfølgende får hun fat i en supervisor, der ifølge Sara Lund lægger sig fladt ned og indrømmer, at der er sket en fejl.

Sara Lund og niecen får derfor tilbudt nogle andre pladser. Sæderne var markant dårligere placeret, men hun valgte at acceptere, fordi niecen havde glædet sig, ligesom Sara Lund bare gerne ville nyde showet uden drama.

Intet at gøre
Da hun kom hjem, valgte Sara Lund at skrive til Live Culture, der stod for at afvikle showet. Her fremlagde Sara Lund sin sag i håb om at få pengene tilbage eller få nogle nye billetter.

Artiklen fortsætter under billedet ...

Her skøjter Fedtmule rundt sammen med Mickey Mouse og Mini Mouse ved Disney On Ice-showet i Ceres Arena torsdag aften. Foto: Ritzau Scanpix
Her skøjter Fedtmule rundt sammen med Mickey Mouse og Mini Mouse ved Disney On Ice-showet i Ceres Arena torsdag aften. Foto: Ritzau Scanpix

Men med det samme bliver hun mødt af en mur af afvisninger. Ekstra Bladet har fået tilsendt mailkorrespondancen, hvor det med det samme bliver gjort klart, at de intet kan gøre.

Først nægter Live Culture, at de har lavet en fejl, da pladsen var der og har været der de sidste fem år. Men senere erkender de, at der var tale om en menneskelig fejl, da teamlederen havde overset pladsen.

'Der er desværre tale om en menneskelig fejl, da han har set forkert. Stolene var der, rækken var der, og han fandt en løsning, som I var tilfredse med på dagen. Igen jeg har ikke mulighed for at gøre noget, nu hvor showet er slut', skriver de til Sara Lund.

Læs hele mailkorrespondancen herunder:

Mailkorrespondancen

Mail fra Sara:

'Jeg er af CBS blevet bedt om at henvende mig til denne mailadresse. Den ene af de reserverede pladser eksisterede ikke. Rækken startede ved 55 og vi manglede derfor plads 54. Vi blev henvist til række 19 istedet. (Samme form for pladser bare meget længere oppe) Og under pausen informerede supervisor at vi kunne rykke til række 6 eller 7 plads 10/11(som var helt ude i den ene side). Begge muligheder gav dårligere udsyn end de reserverede billetter, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med'.

Svar fra Live Culture:

'Tak for din mail. Jeg forstår ikke helt? Vi har kørt med samme salsplan i 5 år, og pladsen var solgt til samtlige 5 shows i igen i år. Pladsen var der. Jeg har været i dialog med Forum, de er heller ikke er bekendt med, at der var en plads der manglede? Jeg har desværre ikke mulighed for at gøre noget nu , hvor showet er slut. Til en anden gang må du tage fat i vores crew på dagen – og så kan de hjælpe på dagen'.

Mail fra Sara:

'Jeg tog fat i jeres Crew med de blå bluser, som tog fat i deres supervisor. En høj ældre herre. Både han og jeres crew kunne se sædet manglede. På den anden side af trappen startede sæde 51. På den anden side hvor vi skulle side på 54 og 55 startede det fra 55. Tog desværre ikke billede af det, men er sikker på, jeres supervisor kan bekræfte hændelsen. Jeg sender lige en mail med vores billetter, hvor jeres supervisor i bunden har skrevet de nye pladser. 6/7 10+11. Du må meget gerne forhøre dig hos den ældre herre, hvis der er tvivl om dette er korrekt'.

Svar fra Live Culture:

'Der er desværre tale om en menneskelig fejl, da han har set forkert. Stolene var der, rækken var og han fandt en løsning, som i var tilfredse med på dagen. Igen jeg har ikke mulighed for at gøre noget, nu hvor showet er slut'.

Mail fra Sara:

'Vi var slet ikke tilfredse, men der var jo ikke noget, vi kunne gøre. Jeg står jo med en tiårig, som gerne ville se showet. Jeg synes, vi skal forsøge at finde en acceptabel løsning da jeg fik tilbudt pladser som var dårlige end dem jeg havde købt. Skulle jeg under showet have kontaktet jer og hvordan? Både jeg, to fra jeres Crew plus jeres supervisor kiggede efter mine pladser, som ikke var der. Så synes da, det er en mistænkelig menneskelig fejl. Som sagt synes jeg, vi skal forsøge at finde en løsning på dette. Eventuelt en godtgørelse eller et gavekort til næste gang der kommer 'Disney On Ice' i København.

Svar fra Live Culture:

'Som skrevet tidligere var pladserne der. Han oplyser mig, at han havde set forkert i starten, og da han undersøgte nærmer, var pladserne der. Det er kun beklageligt, at han ikke har kunnet finde den rigtige række, men I har været inde og se showet, og han meddelte mig, at I var tilfredse med løsningen, der blev fundet, som var nogle få rækker længere oppe. I burde have givet udtryk for overfor ham, at I ikke var tilfredse. Jeg kan desværre ikke gøre mere. I har været til showet og i accepterede den løsning der blev fundet.

Helt uacceptabelt
Efter kontakten med Live Culture er Sara Lund meget utilfreds med den behandling, som hun har fået. Og hun kalder samtidig episoden for en dybt ubehagelig og en tarvelig måde at drive forretning på.

- Det har været fuldstændig uacceptabelt. Jeg har ikke en gang fået en undskyldning eller bare en tilkendegivelse af, at de har begået en fejl. Men i stedet starter de mere eller mindre med at sige, at jeg lyver. Hvorfor skulle jeg dog lyve om noget så dumt. Selvfølgelig bliver jeg inde og ser showet, når jeg har en lille pige med. Hvis det var voksne mennesker, så havde vi nok brokket os.

Samtidig fortæller Sara Lund, at hun ikke ønskede at lave en scene foran alle børnefamilierne, og derfor brokkede hun sig ikke mere til de ansvarlige på stedet.

Ekstra Bladet har både ringet og skrevet mails til Live Culture, men vi har ikke fået svar fra dem.

92 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere