Opdateret 14:18: Alle Jyske Banks tjenester er atter funktionsdygtige.
Siden søndag morgen har det ikke været muligt for kunder i Jyske Bank at tilgå hverken bankens netbank eller mobilbank, og i perioder har flere andre tjenester også været nede. Danmarks andenstørste bank er simpelthen blevet ramt af et omfattende nedbrud.
- Vi har problemer med vores netbanker og mobilbanker, som er nede i øjeblikket. Det skyldes en teknisk fejl hos en it-leverandør, fortæller IT-direktør, Jens Nielsen.
På Facebook beretter Jyske Bank, at de har deres absolut bedste mænd på sagen, og at de allerede er kommet langt.
Tidligere på dagen var der nemlig også problemer med kundernes betalingskort, som hverken kunne bruges i butikker eller pengeautomater. Ligeledes var bankens hjemmeside nede. Disse problemer skulle gerne være løst nu, men teknikerne hos Jyske Bank kæmper altså fortsat med at få de resterende tjenester op at køre igen.
Kunderne skal dog ikke gøre sig nogen forventning om, at det sker lige foreløbig.
- Vi er naturligvis i gang med at løse problemet, men vi har endnu ikke en tidshorisont for, hvornår systemerne er oppe at høre endnu. Vi vil løbende orientere vores kunder både på vores hjemmeside og på Facebook, lyder det fra Jens Nielsen.
Han understreger i øvrigt, at problemer ikke skyldes, at Jyske Bank har været udsat for et hacker-angreb.