NemLog-in, der er det vindue, som popper op, når du skal logge på forskellige digitale løsninger, har i flere dage kørt ustabilt.
Det oplyser Digitaliseringsstyrelsen til Ekstra Bladet.
- Det er rigtigt, at det har været lidt on/off. Nogle gange har der været lange svartider, hvor alle er kommet igennem, og andre gange har der været udfald, hvor nogle ikke kommer igennem, mens andre gør, oplyser Digitaliseringsstyrelsen
Siden 17. januar har NemLog-in-løsningerne været ustabile, men det er først i dag, at der har decideret problemer med at logge ind.
- Vi er i fuld gang med at undersøge, hvordan vi får det stabiliseret. Vi ved ikke, hvorfor der er problemer, men vi er i gang med at kigge på forskellige muligheder, oplyses det til Ekstra Bladet.
Digitaliseringsstyrelsen oplyser, at problemerne umiddelbart ikke er tilknyttet banker.
- Det er den NemLog-in, som primært de offentlige løsninger bruger. Det er noget ustabilt. Hvis man prøver igen lidt senere, lykkes det som regel.
- De øvrige dage har det været lange svartider, som har været det største problem, fortæller styrelsen.
--------- SPLIT ELEMENT ---------
Fra i dag vil danskerne fremover først blive mødt af MitID og ikke NemID, når de eksempelvis skal på e-Boks eller netbank. For nogle er det dog en udfordring i selv bare at få sig oprettet sig på tjenesten