Strejken afblæst

Selskabet Menzies Aviation, som står for dele af bagagehåndteringen i Københavns Lufthavn, nedlagde arbejdet tidligere søndag. Nu er strejken dog afblæst

Hvad har du ret til, hvis dit fly er forsinket? Ekstra Bladet forklarer her. Video: Mikkel Cramon

Ved du noget?

Tip os på sms 1224 (alm. SMS-takst), eller send en mail til 1224@eb.dk. Du kan også vælge at udfylde formularen herunder.

Opdateret: Marie Scott Poulsen fra Københavns Lufthavn oplyser til Ekstra Bladet, at de ansatte hos Menzies Aviation har genoptaget arbejdet, og at strejken samlet affødte syv forsinkelser ud af i alt 700 flyafgange og -ankomster.

Menzies Aviation, der står for båndtransporten i flere lufthavne, strejker.

Det bekræfter pressevagten hos Københavns lufthavn, hvor Menzies Aviation også står for båndtransporten.

- Menziez Aviation håndterer bagagen, og de har nedlagt arbejdet, fortæller pressevagt Marie Scott Poulsen og tilføjer:

- Der er øget pres på bagageudleveringen, og der kan forekomme længere ventetider end normalt.

Følgende flyselskaber bruger Menzies Aviation: Air Arabia Maroc, British Airways, Czech Airlines, Finnair, Iberia Express, Jet Time, LEVEL, Norwegian, SmartWings, Titan Airways, Vueling og WOW.

Det vides endnu ikke, hvad strejken ellers kommer til at få af konsekvenser, men vagtchefen understreger, at man skal kontakte sit flyselsskab, hvis ens bagage er forsinket, og man har spørgsmål herom.

- Der figurerer desuden informationsmeddelelser på skærmene i bagageudleveringen, tilføjer hun.

'Flyselskaberne har ansvaret for bagagen. Den opgave har de hyret et handlingselskab til. Det betyder, at hvis din bagage ikke kommer frem, eller du i øvrigt har spørgsmål omkring bagage, så er det dit flyselskab eller handlingselskabet, du skal henvende dig til,' står der på Københavns Lufthavns hjemmeside.

Vagtchefen oplyser, at der i øjeblikket ikke er nogen tidshorisont på strejken.

87 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Hent flere
Hent flere