Svinedyr reklame gjort til grin

Den amerikanske delstat South Dakotas nye anti-meth-kampagne til en pris af tre millioner danske kroner bliver latterliggjort på nettet

Se den noget kreative kampagnevideo her.

'Meth. We’re On It.'

Sådan lyder sloganet for den antidrug-kampagne, som den amerikanske delstat South Dakota mandag lancerede.

Selve kampagnen er bestemt berettiget. Meth, også kendt som methamfetamin, er nemlig et alvorligt problem i South Dakota.

Laurie Gill, der står i spidsen for statens socialforvaltning, oplyser i forbindelse med lanceringen af kampagnen, at langt de fleste de fleste narkotikasager i det statslige domssystem er relateret til meth, og at 12-17 årige i South Dakota tager dobbelt så meget meth, som deres jævnaldrende på landsplan gør.

Fuldkommen misforstået

Den amerikanske delstat - eller rettere sagt skatteborgerne i South Dakota - har betalt reklamebureauet Broadhead Co. cirka 450.000 dollars svarende til tre millioner danske kroner for kampagnen, der inkluderer reklametavler, tv-reklamer og sociale medier.

Dens overordnede formål er at skabe opmærksomhed på problemet.

Det skal kampagnen blandt andet gøre med en video af en mangfoldig gruppe af South Dakotans, børn som voksne, unge og gamle, der siger: 'Jeg er på meth.'

Og det er der en stor gruppe mennesker på sociale medier, særligt Twitter, der synes er hysterisk sjovt.

Lige som en enkelt påpeger, at det ikke er første gang, at South Dakota er lige kreative nok med deres kampagner.

Guvenør Kristi Noem mener dog, at kampagnen indtil nu har fungeret helt efter hensigten.

Se kampagnevideoen i toppen af artiklen.

FC København - 21. okt. 2019 - kl. 21:10 Sådan har du aldrig set Bendtner før

38 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere