Tæsk fra Netflix og co.: Så mange skred fra Yousee sidste år

Højere priser og streamingtilbud har fået en række Yousee-kunder til at droppe tv-abonnementet

Arkivfoto: Carsten Snejbjerg
Arkivfoto: Carsten Snejbjerg

TDC måtte i det forgange år vinke farvel til 53.000 tv-kunder hos underselskabet Yousee, hvilket betød en omsætningsnedgang på knap en procent.

I regnskabet for 2015 forklarer selskabet, at det skyldes såkaldt 'kabelklipning', hvor både individuelle kunder og antenneforeninger beslutter sig for enten at vælge en billigere tv-pakke eller helt at droppe tv-abonnementet.

Se også: Dyrt fjernsyn: Betaler du også for meget for din tv-pakke?

I den forbindelse hjalp det nok ikke på kundetilfredsheden, at priserne på tv-pakkerne steg 5-6 procent i januar sidste år.

Det erkender TDC da også i sit regnskab, hvor man kan læse følgende formulering:

- Som forventet resulterede prisændringerne i, at kunder skiftede til mindre tv-pakker.

- Kapelklipper-effekten kombineret med den generelt stigende brug af streamingtjenester over for flow-tv betyder, at flere kunder nu kun har en lille tv-pakke.

  Se også: Dyrt fjernsyn: Betaler du også for meget for din tv-pakke? Tips og guides Nu dør signalet i dit gamle tv: Sådan slipper du billigst

Mens det altså er gået tilbage for Yousee TV, har man omvendt noteret en fremgang, hvad angår TDC's egne og underselskabet Fullrates tv-pakker.

Her er der kommet 19.000 nye kunder til, og det skyldes ifølge TDC selv, at man har sammensat nogle pakker med eftertragtet indhold til en attraktiv pris.

Samlet set er TDC's omsætning på tv-indhold i Danmark steget 1,7 procent i 2015.

Tech Kæmpe guide: Her er alt det din fladskærm kan - og du ikke vidste

88 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere