Talblinde Føtex-Troels: Jeg fik helt gåsehud på armene

Jeg fik helt gåsehud på armene og måtte lige synke en ekstra gang, siger Troels Nielsen om de mange positive tilkendegivelser, han har fået efter blogindlæg

Foto: Føtex
Foto: Føtex

Roserne er væltet ind til Troels Nielsen, efter Tina Amstrup Ekdahl roste hans ekstraordinært gode kundeservice bag kassen i Føtex.

Knap 100.000 danskere har læst Tinas Amstrup Ekdahls blogindlæg på lillemorblog.dk, hvor hun roser Troels Nielsen. Nu vælter det ind med kommentarer og likes.

- Det er beskeder med kyssemunde og thumbs op, fortæller Troels Nielsen fra Føtex Friheden. Jeg kan stadig ikke forstå det, og jeg er ikke kommet mig over det endnu fordi, det både er kolleger og kunder, der taler om det, siger han.

  Se også: Tina stod i køen i Føtex: Så hørte hun noget der fangede hendes opmærksomhed

Hyldesten kommer efter, Tina Amstrup Ekdahl skrev et indlæg, hvor hun delte sin oplevelse med Troels Nielsen, der ifølge hende tryllebandt sine kunder. Og Troels Nielsen giver den hele armen, når han er på arbejde i Føtex Friheden:

- Jeg snakker bare derudad, og folk kan godt lide det. I min kasse er der ikke selvbetjening, der pakker jeg varer ned, lægger tøj i poser og sætter elastikker om æg, jordbær og blommer, fortæller Troels Nielsen til Ekstra Bladet.

Tina Amtrup Ekdahl fra Hvidovre havde en helt speciel oplevelse i Føtex. Foto: Privat/Polfoto
Tina Amtrup Ekdahl fra Hvidovre havde en helt speciel oplevelse i Føtex. Foto: Privat/Polfoto

Ekstra lang kø
Selvom kasseapparatet kan give nogle ekstra udfordringer, når man som Troels Nielsen både er ordblind og talblind, så mangler der i dag ikke kunder ved Troels Nielsens kasse.

- Der er rigtigt mange ved kassen i dag i forhold til, hvad der plejer at være, det må jeg sige. Føtex havde faktisk åbnet en ekstra kasse for at få køen ned, men folk går ikke over i den anden kø, de tog min kasse, og så bliver man lige lidt ekstra glad, når der bliver sat pris på en, fortæller Troels Nielsen.

Og de mange skulderklap både fra kunder, kolleger og på Facebook gør Troels Nielsen glad.

- Jeg bliver glad fordi, jeg kan mit arbejde og gør et godt stykke arbejde, men at det lige skulle udvikle sig på den her måde, det havde jeg ikke lige regnet med. Jeg fik helt gåsehud på armene og måtte lige synke en ekstra gang, da jeg hørte det, siger han til Ekstra Bladet.

Laver fis med kunderne
Når Troels Nielsen løber ind i problemer med tallene, så tager han det roligt:

- Jeg prøver mig frem, og jeg bliver ved, men hvis jeg ikke kan, og kunderne begynder at trippe og blive utålmodige, så tager jeg det bare, som det kommer og kalder på en kollega, der hjælper mig, siger han.

For ham er det vigtigt at gøre en forskel for kunderne, og hans opskrift er ligetil:

- Kunderne sætter pris på at blive behandlet pænt, også selvom de skal vente et halvt minut mere i kø. Jeg tager mig tid til den kunde, der kommer, snakker, laver fis og pakker varer ned, så de ikke står og får stress på, sig Troels Nielsen.

kommentarer
Vis kommentarer
Seneste Nyt
Mest læste på Ekstra Bladet
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Steffan Kærulf Frandsen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen