Telmore-kunder i udlandet lænset: 1250 kroner for opkald på ni sekunder

Flere danskere har i de seneste dage fået en ubehagelig overraskelse, når der pludselig er blevet trukket mange tusinde kroner på deres konto

Mette Marie i Washington. Foto: Privat
Mette Marie i Washington. Foto: Privat

Har du oplevet noget lignende? Tip os på 1224@eb.dk eller sms/mms på 1224 (alm. takst)

Flere danske Telmore-kunder i udlandet har de sidste par dage oplevet, at deres sms'er og opkald kostede en del mere end de plejer.

En dansker i USA lavede et opkald på ni sekunder. Ifølge taksten burde det have kostet 12,5 kroner, men i stedet lød regningen på 1250 kroner.

Det samme oplevede Mette Marie, der i løbet af de seneste par dage har fået trukket 3000 kroner fra sin konto. Først opdagede hun, at der var blevet trukket 2000 kroner, hvorefter hun kontaktede Telmore, som ifølge Mette Marie sagde, at de ville ordne problemet. Dagen efter var der dog igen trukket 1000 kroner.

- Jeg blev faktisk ret irriteret - jeg regnede med at når de havde fundet fejlen og jeg havde været i kontakt med dem, så var automatisk betaling vel da blevet stoppet, skriver Mette Marie, som er på ferie i USA med sin kæreste.

Hun synes, at Telmore har håndteret situationen meget uprofessionelt.

- Jeg tænker at når der opstår sådan et seriøst problem, så melder man det ud til ens kunder som er påvirket af fejlen. Det er virkelig træls at de ikke kan melde noget ud på deres hjemmeside, facebook eller pr mail. Hvornår kan man regne med at få pengene retur? Hvornår er fejlen rettet? Bliver mit telefonnummer nu lukket? Det er mange spørgsmål som man ikke får svar på.

Vi beklager dybt
Ekstra Bladet har været i kontakt med Telmore, der bekræfter, at der har været en fejl i deres systemer, som der nu skulle være rettet op på.

- En fejlbehæftet server har gjort, at kunder har oplevet, at de er blevet opkrævet for meget, når de har lavet opkald via roaming i udlandet. Vi har sat et team på sagen, som lige nu sidder og tager fat i alle de kunder, som har været påvirket af fejlen, siger Jakob Danving, der er kommunikationsrådgiver hos TDC, der ejer Telmore.

Ifølge Jakob Danving er de stadig ved at finde ud af præcis hvor mange, der har været ramt af fejlen, men umiddelbart drejer det sig om under 1000 kunder.

- Vi fører selvfølgelig de beløb, der er blevet trukket for meget tilbage. Vi beklager dybt den gene, som det har været for vores kunder, siger kommunikationsrådgiveren.

150 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere