En lang kø af unge mennesker i telte og soveposer har i løbet af de seneste to dage taget form foran H&M på Strøget i København.
De mange piger og drenge har trodset novemberkulden i håb om at være de første, der får fingrene i den eksklusive H&M x Balmain-kollektion, der i morgen klokken 9.00 lander i H&M på strøget i København.
Forreste mand i køen spredte sit liggeunderlag foran butikken mandag aften og har nu ligget i kø i 34 timer.
- Det er et meget efterspurgt mærke, siger Silas Stark, som har taget tre dage fri fra skole og arbejde.
Her er H&M's nye gæstedesigner
Balmain for 17.000
Lidt længere nede i køen sidder de to gymnasiepiger, Silja Lind og Stine Liv. De har også taget fri fra skole og har tilsammen sparet 17.650 kroner op, som de vil bruge i butikken i morgen.
- Det er jo normalt et meget dyrt mærke, så når de pludselig laver et samarbejde med H&M, så kan vi få det meget billigere, fortæller Stine Liv.
De første 120 personer i køen får tildelt et armbånd i en bestemt farve. Når butikken åbner, bliver de lukket ind i grupper på 40 mennesker ad gangen, hvor de har 15 minutter til at shoppe.
Tusindvis af danskere er hoppet i fælden: H&M advarer mod fup-konkurrence
Svært at shoppe online
Den eksklusive kollektion bliver sat til salg i syv udvalgte H&M-butikker og kan derudover købes online fra torsdag klokken 10. Men ifølge de unge er det næsten umuligt at shoppe online.
H&M har en lang række designsamarbejder bag sig med nogle af verdens mest eksklusive designere.
Balmain, som blev grundlagt i 1945, er et anerkendt brand inden for fransk luksus. Oscar de la Renta og danske Erik Mortensen har begge været chefdesignere for brandet, som i dag ledes af Oliver Rousteing.
Der er nogle unge i køen, som er interesseret i selv at tjene penge på kollektionen. Hør hvor meget, de forventer at tjene i TV-indslaget foroven