Tove fik stjålet sin pung i toget: DSB-ansat reddede ferien i sidste øjeblik

Tove Sanderbo mistede sin pung på Nørreport Station på vej til lufthavnen - pungen blev fundet af en togfører på vej til Helsingør, og kort efter tog en kvindelig tog-assistent et regional-tog hele vejen til Kastrup Lufthavn for at aflevere pungen inden afgang

Normalt bliver DSB svinet til på grund af manglende service og ustabile togafgange, men her er en solstråle-historie, der i den grad kan løfte DSB's image i en mere positiv retning.

I fredags i sidste uge tog Tove Sanderbo fra Bagsværd et S-tog sammen med sin ægtemand mod Kastrup Lufthavn, hvorfra ægteparret skulle med et fly til den spanske ø Lanzarote. Og det udviklede sig til lidt af et mareridt for Tove Sanderbo, som hun selv har forklaret således på et opslag på Facebook.

- Kære DSB. Fredag i sidste uge var en af Jeres togførere i den grad med til at redde min ferie. Jeg skulle nå et fly kl. 8, så det var afsted hjemmefra kl. 5.22 med det første s- tog fra Bagsværd station, og senere skift til metroen på Nørreport. På Nørreport var der lidt skubberi på rulletrappen. Det tog jeg nu ikke notits af, jeg havde nok at gøre med at holde fast på kuffert og rygsæk, fortæller Tove Sanderbo, der på Nørrebro Station skiftede til metroen mod Kastrup Lufthavn.

- Efter et par minutter i metroen ringede min telefon. "Goddag, det er togfører Henrik... mon du mangler din pung?" . Jeg kiggede forvirret i min rygsæk Og ganske rigtigt, min pung var væk. " jeg har fundet din pung på Nørreport station". Jeg bad ham om at kigge i min pung for at se, om der manglede nogen kort etc., alle kort var der, der manglede kun et mindre beløb i kontanter. - Pyh ha hvad kunne vi gøre..... Togføreren var på vej til Helsingør, og jeg var på vej til lufthavnen. Det passede ikke rigtigt sammen, så det måtte blive hittegodskontoret, hvor jeg kunne hente den om en uge, fortæller Tove Sanderbo, der havde forliget med tanken om, at hun måtte undvære sine betalingskort, rejseforsikring og sygesikringskort på rejsen.

- Lidt senere ringede min telefon igen, det var togføreren Henrik igen. Han fortalte at han havde en togassistent, som kunne tage et regionaltog til lufthavnen og være der kl 7.10 med min pung. Det var lige på et hængende hår, men vi håbede det bedste, og kl. 7.13 mødte vi en sød togassistent, som afleverede min pung til mig. Deejligt at kunne tage på ferie med betalingskort, rejseforsikring, sygesikringskort og kørekort.
Det var bare en fantastisk god og ekstraordinær service, tak til Henrik, afslutter Tove Sanderbo.

Nyder ferien på Lanzarote
Ekstra Bladet fik her i eftermiddags fat i Tove Sanderbo på hendes mobiltelefon fra Lanzarote.

- Jeg er så glad for, at den kvindelige tog-assistent nåede at aflevere min pung inden afgangen mod Lanzarote. Det var lige på et hængende hår, at vi nåede det. Vi stod parat til at boarde og havde ikke mange minutter at give af. Så det var en kæmpe forløsning, da den kvindelige tog-assistent mødte op med pungen.

- Vi nåede at sige hjerteligt tak for hendes gode service, og vi gav hende også lidt penge, så hun kunne give kager til kaffen til sine DSB-kolleger om eftermiddagen. Der er ingen tvivl om, at DSB's gode service har været med til at redde vores ferie, siger Tove Sanderbo og tilføjer:

- Lige nu står vi på et dejligt udkigspunkt og kigger ud over vandet. Lanzarote er en meget smuk ø. Det er i øvrigt første gang, at vi er her, fortæller Tove Sanderbo, der glæder sig til at nyde resten af sin ferie med alle sine papirer og sin pung i god behold.

1 af 2 Tove Sanderbo og hendes ægtemand gav også lidt penge til den flinke kvindelige tog-assistent, der afleverede pungen, så hun kunne give kage til kaffen til sine DSB-kolleger senere på eftermiddagen. (Foto: Facebook)
2 af 2 Tove Sanderbo fortæller til Ekstra Bladet under sin ferie på Lanzarote, at DSB reddede hendes ferie, fordi de med deres gode service nåede at aflevere hendes pung før afgangen mod Lanzarote. (Foto: Facebook)