TV: Se hel bondegård forsvinde på ét minut

Arbejdet med projekt Femern Bælt-tunnelen - der bliver verdens længste sænketunnel for tog og biler - er i fuld gang. Men det kræver sine 'ofre'. Se video

Gammelt må væk, for at nyt kan opstå.

Arbejdet med at forberede byggepladsen til Femern-tunnelen er godt i gang, og det kræver sine 'ofre'.

Nogle steder må Femern A/S nemlig fjerne hele bygninger for at gøre plads til den fabrik, hvor omkring 3.000 mennesker indenfor overskuelig fremtid skal arbejde med at bygge verdens længste sænketunnel. En tunnel, der kommer til at blive fem gange så lang som den nuværende rekordholder: Øresundstunnelen.

Femern-forbindelsen er Danmarkshistoriens største anlægsprojekt, og byggeriet vil skabe travlhed på Lolland i de næste syv år.

Rejsende må altså væbne sig med tålmodighed lidt endnu, inden de kan nyde godt af de overskydende timer, som Femern-tunnelen forventeligt vil give.

Når den nye forbindelse engang er færdig, bliver rejsetiden mellem København og Hamborg nemlig forkortet med tog fra de nuværende 4 timer og 40 minutter til kun 2 timer og 45 minutter. I bil og lastbil vil man i fremtiden spare 45 minutter, oplyser Femern A/S.

I videoen over artiklen kan du se, hvordan det løb af stablen, da en hel bondegård skulle rives ned i forbindelse med byggeriet.

Herunder kan du komme en tur med Femern-forbindelsen:

Herunder kan du mere om byggeriet:

0 kommentarer
Vis kommentarer

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere