Ulrik raser over Wupti: Varer for 12.000 kroner kom aldrig

Ulrik Hansen er langt fra tilfreds med elektronikforhandleren Wupti.com, der ikke formåede at levere hans varer til flere tusinde kroner

Her ses det, hvordan Wupti.com reklamerer med, at de har fem ud af fem stjerner på Trustpilot. Virkeligheden er dog en lidt anden. Foto: Privatfoto
Her ses det, hvordan Wupti.com reklamerer med, at de har fem ud af fem stjerner på Trustpilot. Virkeligheden er dog en lidt anden. Foto: Privatfoto

Ved du noget, eller har du selv haft en lignende oplevelse med Wupti.com? Tip os på 1224@eb.dk eller sms/mms på 1224 (alm. takst)

Det gik langt fra så smertefrit, som 31-årige Ulrik Hansen havde forventet og håbet, da han i starten af juni bestilte hvidevarer hos Wupti.com for over 12.000 kroner.

Wupti.com forsikrede ham om, at de kunne levere varerne på to dage, men det skulle vise sig slet ikke at holde stik.

- 12. juni købte jeg for over 12.000 kroner hvidevarer. Jeg sad så derhjemme og ventede i tidsrummet fra 8-12 to dage efter bestilling, hvor de havde sagt, at de ville komme. De kom aldrig. Jeg talte så med dem efterfølgende, og de forklarede, at de var kede af det, og vi aftalte derfor et nyt tidspunkt, siger Ulrik Hansen til Ekstra Bladet.

- Et par dage efter - 20. juni - skulle Wupti så komme med varerne. Jeg aflyste alle mine aftaler fredag aften, men igen kom de ikke. Jeg forsøgte så at ringe til dem, men jeg kunne ikke komme igennem. Da jeg efter lang tid kom igennem, var svaret kort, og røret blev smækket på. Til sidst lykkedes det, og så aftalte jeg et tredje tidspunkt med dem, men heller ikke her kom de. Jeg blev brændt af tre gange i alt, lyder det fra Ulrik.

Se også: Anmelder slagter populær familierestaurant: - Elendigt og uappetitligt

Brændt af igen
Ulrik Hansen besluttede sig for at give Wupti.com en chance mere, og han aftalte derfor et nyt leveringstidspunkt, som blev sat til 23. juni. Her kom fragtmanden, men Ulrik Hansen og kæresten fik alligevel ikke leveret deres varer.

- Vi bor på femte sal, og fragtmanden nægtede at bære varerne op, og han har heller ikke det rigtige udstyr med, så han er nødt til at køre igen med vores varer, selvom vi har betalt 600 kroner for at få varerne leveret, lyder det fra Ulrik Hansen.

Ulrik Hansen klagede flere gange til Wupti.com. Foto: Privatfoto
Ulrik Hansen klagede flere gange til Wupti.com. Foto: Privatfoto

Ulrik Hansen skriver flere gange til Wupti. Foto: Privatfoto
Ulrik Hansen skriver flere gange til Wupti. Foto: Privatfoto
 

Ulrik Hansen klagede flere gange til Wupti.com. Foto: Privatfoto
Ulrik Hansen klagede flere gange til Wupti.com. Foto: Privatfoto

Ulrik Hansen valgte derfor i samråd med sin kæreste at afbestille ordren. Det gjorde de 25 juni. Men balladen stoppede langt fra der.

- Så startede kampen jo om at få pengene tilbage. Jeg snakkede med dem flere gange frem og tilbage, og selvom de lovede, at jeg ville få mine penge tilbage efter fem bankdage, skete der ikke noget. Først tre uger efter fik jeg pengene, og så fik jeg endda ikke alle pengene. Der manglede stadig de 400 kroner, som jeg har betalt for opbæring af min fragt. Dem regner jeg selvfølgelig med, at jeg får, lyder det fra Ulrik.

Ulrik sidder i dag tilbage med en følelse af frustration.

Se også: Eksperter revser Jensens Bøfhus: De fejler totalt

- Det har været virkelig ubehageligt og frustrerende. Jeg skal aldrig handle hos dem igen. Det er helt sikkert. Wupti ejes jo af Salling Group, som blandt andet også har Føtex, og den her oplevelse gør, at jeg vil overveje slet ikke at handle i deres forretninger og hellere handle i Coops butikker, siger Ulrik.

Han undrer sig samtidig over, at Wupti.com på sin hjemmeside reklamerer med, at de har fem ud af fem stjerner på blandt andet Trustpilot.

Her ses det, hvordan Wupti.com reklamerer med, at de har fem ud af fem stjerner på Trustpilot. Virkeligheden er dog en lidt anden. Foto: Privatfoto
Her ses det, hvordan Wupti.com reklamerer med, at de har fem ud af fem stjerner på Trustpilot. Virkeligheden er dog en lidt anden. Foto: Privatfoto

Her fremhæver de, at de har god service og leverer indenfor få dage.

- De skriver jo til mig, at min sag er et unikt tilfælde, og så ser jeg på Trustpilot, at der er rigtig mange, der har haft samme oplevelse som mig. Folk får ikke leveret deres varer, og når de så annullerer varerne, fordi de ikke kommer, så får de ikke pengene retur til tiden eller slet ikke, lyder det fra Ulrik Hansen.

- Samtidig reklamerer Wupti på deres hjemmeside med, at de har fem ud af fem stjerner på Trustpilot. For mig virker det lidt underligt, når der er så mange dårlige anmeldelser på Trustpilot, siger Ulrik Hansen.

Mangler 37.000 kroner
Trustpilot skriver flere danskere, at de har haft lignende oplevelser, og at de heller ikke har fået deres penge tilbage for varer, de aldrig har modtaget, defekte varer og lignende.

En af dem, der ligesom Ulrik føler sig snydt af Wupti.com, er Niels Rasmussen fra Holme Olstrup.

I april i år købte han for næsten 40.000 kroner elektronik, men efter at have ventet længe på varerne, valgte han at returnere dem igen.

Wupti er ejet af Salling Group. Foto: Mads Hansen
Wupti er ejet af Salling Group. Foto: Mads Hansen
 

Pengene har han dog ikke set noget til, og det har fået ham til at skrive flere lange klager på Trustpilot.

'Gemene svindlere, plattenslagere og løgnere. Jeg er hamrende træt af at være til grin og blive fyldt med løgne og bortforklaringer i nu 82 dage - snart tre måneder. Skandaløst! Hold dig langt væk fra plattenslagerfirmaet Wupti. Hvis du fortryder et køb eller får noget, der er defekt, så er det umuligt at få pengene tilbage', lyder det i klagen på Trustpilot.

Flere henvendelser
I klagen påpeger han, at han flere gange har taget kontakt til Wupti, dog uden det store held.

'Det skal være så BESVÆRLIGT som muligt at få ens tilgodehavende - det er mig en gåde, at Salling Group ikke lukker Wupti ned. 82 døgn er der gået, og jeg har stadig mange tusinde kroner til gode hos svindlerfirmaet Wupti.'

Se også: Jensens Bøfhus bløder millioner: Indfører nyt tiltag

'Jeg har skrevet over 75 mails til dem, de har fået mine bankoplysninger mindst 35 gange, jeg har ringet til dem tre gange, og jeg har anmeldt dem her på Trustpilot omkring 25 gange, og det slutter ikke her, før jeg har fået mine 37999 kr. Man skriver konstant, at jeg skal ringe for at få at vide, hvornår jeg får mine penge og man “beklager” konstant, men det er tomme ord', lyder det videre i klagen.

I en mail til Ekstra Bladet oplyser presseafdelingen hos Salling Group, at de ikke har ressourcer til at give et interview grundet ferie.

Julie Spanner, der er kommunikationsansvarlig, beklager dog i et kort skriftligt svar episoden.

'Vi beklager meget, at kunden har haft denne oplevelse hos os. Vi har løbende været i dialog med kunden og er blevet opmærksomme på de udfordringer, der har været undervejs i processen, som selvfølgelig er dybt beklageligt, og som vi har forsøgt at tage hånd om bedst muligt.'

Det har derfor heller ikke været muligt at få en kommentar til de andre negative anmeldelser, som Wupti har modtaget  på Trustpilot.

Ekstra Bladet har forsøgt at få en kommentar fra Forbrugerrådet Tænk, men det har på grund af ferie heller ikke været muligt.

198 kommentarer
Vis kommentarer
Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere