Astronomer opdager nye mystiske radiosignaler fra rummet

Der er ved at blive opbygget en database af disse mystiske gentagende signaler

Der er mange ting, vi ikke ved om det ydre rum.

Nu har forskere opdaget otte nye gentagende radiosignaler, der kaldes 'fast radio bursts' eller FRB'er, i det ydre rum.

Det skriver ScienceAlert ifølge Videnskab.dk, som har en grafik af signalerne.

I begyndelsen af 2019 kendte man kun til et enkelt af disse gentagende radioglimt, nemlig 'FRB 121101'. I januar fandt forskere så endnu et, nemlig 'FRB 180814'.

I et nyt studie, som er blevet indsendt til The Astrophysical Journal Letters, beskriver forskere fundet af hele otte nye gentagende FRB-signaler, som er blevet opdaget på The Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment radioteleskop.

Dette bringer det totale antal af gentagende FRB'er op på 10, og det betyder, at vi er ved at opbygge en database af disse mystiske gentagende signaler, som måske kan hjælpe astronomer med at finde ud af, hvad de er.