Tør - hvor andre tier

'Tør - hvor andre tier' - Ekstra Bladets slogan er indarbejdet gennem en menneskealder.

Spraykampagnen fra 1971 der, som noget helt nyt også kunne ses på buslangsider. Det resulterede i klager til såvel HT som til Ekstra Bladet over, at Ekstra Bladet havde lavet graffitihærværk.
Spraykampagnen fra 1971 der, som noget helt nyt også kunne ses på buslangsider. Det resulterede i klager til såvel HT som til Ekstra Bladet over, at Ekstra Bladet havde lavet graffitihærværk.
Sloganet opstod i efteråret 1964 under den kampagne, hvor også ordet 'bolighaj' blev skabt. Men det fik først plads på forsiden, da den legendariske chefredaktør Victor Andreasen i 1967 forlod avisen for en tid- for at signalere, at der ikke skulle ske et journalistisk skift ved hans afgang. Siden har det været Ekstra Bladets overordnede slogan, som hører sammen med avisens rød-hvide logo.

Man kan tale om to typer slogans: Det overordnede og kampagnesloganet. 'Find dig i Ekstra Bladet eller find dig i hvad som helst' er slogan for avisens reklamekampagne - dens payoff , som reklamefolk ynder at kalde det.

Selvfølgelig er det vigtigt, at slogans ikke er i modstrid med hinanden - men det mener vi bestemt heller ikke, at de to er!