FAQ og support

Har du spørgsmål til dit Ekstra Bladet+ abonnement? Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål. Vi har samlet spørgsmålene i emner, så du hurtigt får overblik over, hvor du finder dit svar.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er Ekstra Bladet+?

Ekstra Bladet+ er et digitalt nyhedsabonnement, som giver dig adgang til at læse Ekstra Bladet+ artikler på ekstrabladet.dk samt en unik digital brugeroplevelse.

Hvad koster et abonnement på Ekstra Bladet+?

Ekstra Bladet+ koster 79 kroner pr. måned. Beløbet trækkes løbende.

Hvor lang tid gælder mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Abonnementets længde afhænger af det valg, du har foretaget i købsflowet. Abonnementet er løbende, indtil du evt. vælger at stoppe det. Der er ingen bindingsperiode. Hvis du stopper dit abonnement, er det kun aktivt i den periode, du har betalt for.

Hvornår trækker I pengene?

Vi trækker pengene fra dit kreditkort eller via MobilePay, hvis du har valgt den betalingsløsning, for den næste periode ved udløbet af en betalingsperiode. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement, og der er ingen bindingsperiode.

Hvordan fornyer jeg mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Dit abonnement fortsætter automatisk, indtil du selv evt. vælger at stoppe det. Hvis dit abonnement har været standset, kan du altid få adgang til Ekstra Bladet+ igen ved at købe adgang på ny.

Hvad nu hvis jeg ikke vil være abonnent på Ekstra Bladet+ – kan jeg så stadig læse ekstrabladet.dk?

Ja, det kan du. Det er udelukkende artikler markeret med +, som kræver et abonnement på Ekstra Bladet+ at få adgang til.

Kan jeg dele mit abonnement med nogen? F.eks. min familie?

Et abonnement på Ekstra Bladet+ er personligt og må ikke deles.

Må jeg dele min adgangskode til mit abonnement på ekstrabladet.dk med nogen?

Din brugerprofil og adgangskode er personlige og må ikke deles. Læs betingelserne her.

Kan jeg knytte flere kreditkort til mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Nej, du tilknytter ét kreditkort, hvorfra betalingen for abonnementet trækkes løbende. Hvis du ønsker at tilknytte et nyt kort, f.eks. hvis dit kort er udløbet, kan du gøre det via vores hjemmeside under Min profil. Er dit abonnement blevet standset, fordi vi ikke kunne trække penge på dit kort, skal du købe abonnement på ny. Herved opdateres dine kortoplysninger automatisk på 'Min profil'.

Kan jeg bruge mit abonnement på mere end én computer, én smartphone og én iPad/tablet?

Ja, dit abonnement giver dig ret til adgang til produktet på op til fem elektroniske enheder. Med ’enheder’ menes f.eks. computer, mobiltelefon og tablet. Misbrug medfører opsigelse, jf. gældende abonnementsbetingelser, som du kan læse her.

Er der typer af indhold på ekstrabladet.dk, som jeg ikke får adgang til med Ekstra Bladet+?

Som abonnent på Ekstra Bladet+ har du adgang til alt indhold på ekstrabladet.dk.

Ekstra Bladets redaktion producerer dagligt særligt indhold af høj journalistisk kvalitet til Ekstra Bladet+.

Slipper jeg for annoncerne, hvis jeg betaler?

En vigtig del af Ekstra Bladets forretningsgrundlag er baseret på annoncer, ligesom der er annoncer i avisen. Derfor kan der også være annoncer i Ekstra Bladet+, og når du benytter eb.dk generelt.

Hvordan logger jeg ind på ekstrabladet.dk?

Du finder 'Log ind'-knappen øverst i højre hjørne på ekstrabladet.dk. For at logge ind skal du indtaste din e-mailadresse og dit kodeord. Hvis du har glemt dit kodeord, kan du benytte funktionen 'glemt kodeord'. Hvis du har spørgsmål vedr. dit login, som du ikke fandt svaret på her, så kig her.

Hvordan ændrer jeg e-mailen, som er forbundet med mit abonnement på Ekstra Bladet+?

For at ændre din e-mail skal du logge ind på https://medielogin.dk/mit/medielogin og trykke på 'Skift dit brugernavn'. Herefter skal du følge instruktionerne på siden.

Hvordan afmelder jeg mit abonnement på Ekstra Bladet+?

For at afmelde dig logger du ind på ekstrabladet.dk og går til 'Min profil': https://ekstrabladet.dk/userprofile/subscriptions. Herfra har du mulighed for at stoppe dit abonnement.

Kan jeg tilmelde abonnementet på Ekstra Bladet+ til Betalingsservice?

Nej, det kan du ikke. Betalingen for abonnementet trækkes over det tilmeldte kreditkort eller via MobilePay.

Hvad sker der, når mit kreditkort udløber?

Vi sender dig en mail, når dit kreditkort udløber, så du i god tid kan tilknytte et nyt kort. Hvis du ikke tilknytter et nyt kreditkort, stopper dit abonnement, når din betalte periode udløber. Du kan til enhver tid genstarte dit abonnement igen med dit nye kreditkort.

Mit kreditkort er blevet misbrugt og spærret. Hvad sker der med mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Vi får besked om, at betalingen fejler, når pengene for næste periode skal trækkes. Du kan inden da gå ind på din profil og tilknytte et nyt kreditkort i stedet for det spærrede kort. Hvis du ikke tilknytter et nyt kreditkort, så stopper dit abonnement, når den 30-dages periode, du har betalt for, udløber.

Hvordan skifter jeg mit kreditkort?

Hvis du ønsker at tilknytte et nyt kort, f.eks. hvis dit kort er udløbet, kan du gøre det via vores hjemmeside her https://ekstrabladet.dk/userprofile/subscriptions.

Hvordan slår jeg cookies til?

På iPhone/iPad:
Du skal gå ind i indstillinger - vælge safari - finde punktet omkring cookies. Herefter skal du sørge for, at den står til TILLAD ALTID eller BLOKÉR ALDRIG.

Android:
Åbn din internet-browser - vælg indstillinger - vælg fortrolighed - sæt hak i Acceptér cookies.

 

--------- EKSTRA SPLIT ELEMENT ---------

Ofte stillede spørgsmål vedr. login

 

Hvorfor kan mit login bruges på både Ekstra Bladet, Politiken og Jyllands-Posten?

I skriver at jeg kan bruge det samme login som på politiken.dk og jyllands-posten.dk - hvad betyder det?

Ekstra Bladet, Politiken og Jyllands-Posten tilhører JP/Politikens Hus, som har et fælles loginsystem, Medielogin, til vores hjemmesider. Hvis du har et login til politiken.dk eller jp.dk, så kan du logge ind med samme e-mail og kodeord på alle tre sites. Du vil også kunne bruge dit Medielogin hos udvalgte samarbejdspartnere.

Jeg blev logget ind uden at gøre noget - hvem har mine login-oplysninger?

Hvis du har været logget ind på fx politiken.dk eller jyllands-posten.dk og så besøger ekstrabladet.dk, så kan du opleve, at du kan logge ind uden at indtaste brugernavn (e-mail) og kodeord igen. Det skyldes, at de tre medier alle tilhører JP/Politikens Hus, som har et fælles login, Medielogin, for at gøre det lettere for dig som bruger.

Der er information, som jeg ikke har givet Ekstra Bladet - fx min adresse - hvor har I de oplysninger fra?

Ekstra Bladet er en del af JP/Politikens Hus, som både Politiken og Jyllands-Posten tilhører. Det betyder, at hvis du har et login på Politiken eller Jyllands-Posten, hvor du bruger samme e-mailadresse, så kan der være data, der optræder begge steder. Dette er fx navn, adresse, fødselsdag og køn. Følgende nationen!-specifikke oplysninger deles IKKE: Visningsnavn på nationen!, profilbillede, kommentarer og ratings af kommentarer.

Jeg er ikke interesseret i, at Ekstra Bladet deler ting, jeg skriver på nationen! - gør I det?

Nej, det gør vi ikke. Specifikke ting, der vedrører Ekstra Bladet nationen!, deles ikke med nogen. Det gælder visningsnavn, profilbillede på nationen!, kommentarer og ratings af kommentarer m.m. Bemærk, at dit fornavn, efternavn og adresse kan deles med dem, vi deler login med.

Jeg vil kun debattere på nationen! og er ikke interesseret i, at de andre aviser får mit login.

Så debatterer du kun på Ekstra Bladet. Hvis du ikke bruger dit login hos de andre i JP/Politikens Hus, sker der ikke mere.

Hvilke oplysninger deler I med resten af JP/Politikens Hus?

De oplysninger, du taster ind på Min Profil under 'Profil', er dem, der bruges til det fælles login.

Jeg vil gerne have, at mit brugernavn på nationen! ikke bliver overført til de andre sider - hvordan gør jeg det?

Brugernavne, her kaldet visningsnavn, samt profilbillede (avatar) deles ikke via det fælles login. Det samme med kommentarer og ratings af kommentarer. Derfor kan du godt have det samme login til siderne, men forskellige debatprofiler på fx politiken.dk og ekstrabladet.dk.

 

 

--------- EKSTRA SPLIT ELEMENT ----------

Ofte stillede spørgsmål vedr. nationen!-indstillinger

Jeg vil gerne have et visningsnavn - hvordan gør jeg det?

Under din Nationen profil kan du vælge et unikt visningsnavn. Visningsnavnet vil optræde i stedet for at få vist dit fornavn og første bogstav af dit efternavn i kommentartråden. Visningsnavne er unikke, så hvis det allerede er taget, kan det ikke vælges af en anden også. Visningsnavne skal være mellem 3 og 20 tegn. Følgende er tilladt: bogstaver, tal, bindestreg (-) og underscore ( _ ). Der må ikke være mellemrum, punktummer og øvrige specialtegn.

Jeg ønsker at ændre mit visningsnavn - kan jeg det?

Under din Nationen profil kan du vælge et unikt visningsnavn: Under "visningsnavn" indtaster du bare et nyt og gemmer. Hvis visningsnavnet er taget i forvejen vil det fremgå. I så fald kan du ikke vælge det, da alle selvvalgte visningsnavne er unikke. Hvis du ikke selv har valgt dit visningsnavn, vil dit visningsnavn være en kombination af dit fornavn og første bogstav i dit efternavn. Fx Anne J. Dette er ikke nødvendigvis et unikt navn – andre kan hedde det samme. Så hvis du vil være sikker på at have et unikt navn, skal du selv ændre det.

Jeg ønsker ikke et visningsnavn, men vil bare gerne ændre mit almindelige navn.

Du kan altid ændre dine oplysninger inde på Min Profil. Hvis ikke du vælger et visningsnavn, vil dit visningsnavn blive automatisk genereret ud fra det du angiver som fornavn samt første bogstav i dit efternavn. Dette er ikke nødvendigvis et unikt navn – andre kan hedde det samme. Så hvis du vil være sikker på at have et unikt navn, skal du selv ændre det.

Hvordan verificerer jeg min profil, så jeg kan kommentere artiklerne?

Inde på Min Profil, skal du taste dit mobilnummer ind og herefter klikke "Gem og send verificeringskode". Herefter får du tilsendt en kode på din mobiltelefon, som du skal taste ind på samme sted og gemme. Når du har gjort dette, er din profil verificeret. Hvis du ikke inden for 5-10 minutter modtager en kode, kan du altid bede systemet om at sende en ny kode.

Jeg har ikke fået tilsendt nogen verificeringskode.

Log ind, gå til Min Profil, bed om at få tilsendt en ny verificeringskode. Koden skal tastes ind på samme sted - husk at tjekke at du har tastet dit mobilnummer rigtigt ind, og husk at gemme. Når din profil er mobilverificeret, vil det det stå ud for dit mobilnummer.

Jeg vil gerne have ændret min e-mailadresse.

Du skal selv ændre din e-mailadresse inde på din Medielogin profil. Fuld feltet med den e-mail du ønsker at skrifte til, og følg derefter instrukserne.

Jeg vil gerne have ændret mit mobilnummer.

Du skal selv ændre dit mobilnummer inde på Min Profil. Dit nye mobilnummer indtaster du og klikker "Gem og send verificeringskode". Når du har tastet den nye kode ind og gemt, kan du igen kommentere på nationen.

Jeg vil gerne ændre mit kodeord.

Du kan selv ændre dit kodeord inde på din Medielogin profil.

Jeg kan ikke huske mit kodeord.

Du kan nulstille dit kodeord samme sted, som du logger ind. Klik på "Glemt dit kodeord?" for at få tilsendt mail om nulstilling af kodeord.

--------- EKSTRA SPLIT ELEMENT ---------