FAQ og support

Har du spørgsmål til dit Ekstra Bladet+ abonnement? Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål. Vi har samlet spørgsmålene i emner, så du hurtigt får overblik over, hvor du finder dit svar.

Ofte stillede spørgsmål

 

Hvad er Ekstra Bladet+?

Ekstra Bladet+ er et digitalt nyhedsabonnement, som giver dig adgang til at læse Ekstra Bladet+ artikler på ekstrabladet.dk samt en unik digital brugeroplevelse.

Hvad koster et abonnement på Ekstra Bladet+?

Ekstra Bladet+ koster 79 kroner pr. måned. Beløbet trækkes løbende.

Hvor lang tid gælder mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Abonnementet er løbende, indtil du evt. vælger at stoppe det. Der er ingen bindingsperiode. Hvis du stopper dit abonnement, er det kun aktivt i den periode, du har betalt for.

Hvornår trækker I pengene?

Vi trækker pengene fra dit kreditkort eller via MobilePay, hvis du har valgt den betalingsløsning, for den næste periode ved udløbet af en betalingsperiode. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement, og der er ingen bindingsperiode.

Hvordan fornyer jeg mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Dit abonnement fortsætter automatisk, indtil du selv evt. vælger at stoppe det. Hvis dit abonnement har været standset, kan du altid få adgang til Ekstra Bladet+ igen ved at købe adgang på ny.

Hvad nu hvis jeg ikke vil være abonnent på Ekstra Bladet+ – kan jeg så stadig læse ekstrabladet.dk?

Ja, det kan du. Det er udelukkende artikler markeret med +, som kræver et abonnement på Ekstra Bladet+ at få adgang til.

Kan jeg dele mit abonnement med nogen? F.eks. min familie?

Et abonnement på Ekstra Bladet+ er personligt og må ikke deles.

Må jeg dele min adgangskode til mit abonnement på ekstrabladet.dk med nogen?

Din brugerprofil og adgangskode er personlige og må ikke deles. Læs betingelserne her.

Kan jeg knytte flere kreditkort til mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Nej, du tilknytter ét kreditkort, hvorfra betalingen for abonnementet trækkes løbende. Hvis du ønsker at tilknytte et nyt kort, f.eks. hvis dit kort er udløbet, kan du gøre det via vores hjemmeside under Min profil. Er dit abonnement blevet standset, fordi vi ikke kunne trække penge på dit kort, skal du købe abonnement på ny. Herved opdateres dine kortoplysninger automatisk på 'Min profil'.

Kan jeg bruge mit abonnement på mere end én computer, én smartphone og én iPad/tablet?

Ja, dit abonnement giver dig ret til adgang til produktet på op til fem elektroniske enheder. Med ’enheder’ menes f.eks. computer, mobiltelefon og tablet. Misbrug medfører opsigelse, jf. gældende abonnementsbetingelser, som du kan læse her.

Er der typer af indhold på ekstrabladet.dk, som jeg ikke får adgang til med Ekstra Bladet+?

Som abonnent på Ekstra Bladet+ har du adgang til alt indhold på ekstrabladet.dk dog med undtagelse af e-avisen og avisarkiv. Adgang til e-avisen og produktets tilhørende avisarkiv kræver et selvstændigt abonnement. Læs mere om e-avisen her.

Slipper jeg for annoncerne, hvis jeg betaler?

En vigtig del af Ekstra Bladets forretningsgrundlag er baseret på annoncer, ligesom der er annoncer i avisen. Derfor kan der også være annoncer i Ekstra Bladet+, og når du benytter eb.dk generelt.

Hvordan logger jeg ind på ekstrabladet.dk?

Du finder 'Log ind'-knappen øverst i højre hjørne på ekstrabladet.dk. For at logge ind skal du indtaste din e-mailadresse og dit kodeord. Hvis du har glemt dit kodeord, kan du benytte funktionen 'glemt kodeord'. Hvis du har spørgsmål vedr. dit login, som du ikke fandt svaret på her, så kig her.

Hvordan ændrer jeg e-mailen, som er forbundet med mit abonnement på Ekstra Bladet+?

For at ændre din e-mail skal du logge ind på https://medielogin.dk/mit/medielogin og trykke på 'Skift dit brugernavn'. Herefter skal du følge instruktionerne på siden.

Hvordan afmelder jeg mit abonnement på Ekstra Bladet+?

For at afmelde dig logger du ind på ekstrabladet.dk og går til 'Min profil': https://ekstrabladet.dk/userprofile/subscriptions. Herfra har du mulighed for at stoppe dit abonnement.

Kan jeg tilmelde abonnementet på Ekstra Bladet+ til Betalingsservice?

Nej, det kan du ikke. Betalingen for abonnementet trækkes over det tilmeldte kreditkort eller via MobilePay.

Hvad sker der, når mit kreditkort udløber?

Vi sender dig en mail, når dit kreditkort udløber, så du i god tid kan tilknytte et nyt kort. Hvis du ikke tilknytter et nyt kreditkort, stopper dit abonnement, når din betalte periode udløber.

Mit kreditkort er blevet misbrugt og spærret. Hvad sker der med mit abonnement på Ekstra Bladet+?

Ekstra Bladet kan ikke se, hvorfor dit kort er lukket, og derfor forsøger vi at trække pengene to gange. Første gang ved den normale periodefornyelse, og hvis den fejler, forsøger vi igen dagen efter. Fejler begge forsøg, lukker vi dit abonnement. Har du fået nyt betalingskort inden betalingen, kan du gå ind på din profil og tilknytte det nye kort. Hvis ikke du tilknytter et nyt kort, stopper abonnementet efter den 30 dages periode, der er betalt for.

Hvordan skifter jeg mit kreditkort?

Hvis du ønsker at tilknytte et nyt kort, f.eks. hvis dit kort er udløbet, kan du gøre det via vores hjemmeside her https://ekstrabladet.dk/userprofile/subscriptions.

Hvordan slår jeg cookies til?

På iPhone/iPad:
Du skal gå ind i indstillinger - vælge safari - finde punktet omkring cookies. Herefter skal du sørge for, at den står til TILLAD ALTID eller BLOKÉR ALDRIG.

Android:
Åbn din internet-browser - vælg indstillinger - vælg fortrolighed - sæt hak i Acceptér cookies.

 

--------- EKSTRA SPLIT ELEMENT ---------

Ofte stillede spørgsmål vedr. login

 

 

Hvorfor kan mit login bruges på både Ekstra Bladet, Politiken og Jyllands-Posten?

I skriver at jeg kan bruge det samme login som på politiken.dk og jyllands-posten.dk - hvad betyder det?

Ekstra Bladet, Politiken og Jyllands-Posten tilhører JP/Politikens Hus, som har et fælles loginsystem, Medielogin, til vores hjemmesider. Hvis du har et login til politiken.dk eller jp.dk, så kan du logge ind med samme e-mail og kodeord på alle tre sites. Du vil også kunne bruge dit Medielogin hos udvalgte samarbejdspartnere.

Jeg blev logget ind uden at gøre noget - hvem har mine login-oplysninger?

Hvis du har været logget ind på fx politiken.dk eller jyllands-posten.dk og så besøger ekstrabladet.dk, så kan du opleve, at du kan logge ind uden at indtaste brugernavn (e-mail) og kodeord igen. Det skyldes, at de tre medier alle tilhører JP/Politikens Hus, som har et fælles login, Medielogin, for at gøre det lettere for dig som bruger.

Der er information, som jeg ikke har givet Ekstra Bladet - fx min adresse - hvor har I de oplysninger fra?

Ekstra Bladet er en del af JP/Politikens Hus, som både Politiken og Jyllands-Posten tilhører. Det betyder, at hvis du har et login på Politiken eller Jyllands-Posten, hvor du bruger samme e-mailadresse, så kan der være data, der optræder begge steder. Dette er fx navn, adresse, fødselsdag og køn. Følgende Opinionen-specifikke oplysninger deles IKKE: kommentarer og ratings af kommentarer.

Hvilke oplysninger deler I med resten af JP/Politikens Hus?

De oplysninger, du taster ind på Min Profil under 'Profil', er dem, der bruges til det fælles login.

 

 

--------- EKSTRA SPLIT ELEMENT ----------

Ofte stillede spørgsmål vedr. Opinionen

 

Jeg vil gerne kommentere på Opinionen artikler - hvordan gør jeg det?

Når du ønsker at kommentere på Opnionen, så skal du anfører dit fulde navn, dvs. fornavn og efternavn.
Du redigerer dit fornavn og efternavn på Min Profil

Hvordan verificerer jeg min profil, så jeg kan kommentere artiklerne?

Inde på Min Profil, skal du taste dit mobilnummer ind og herefter klikke "Send verificeringskode". Herefter får du tilsendt en kode på din mobiltelefon, som du skal indtaste samme sted og gemme. Når du har gjort dette, er din profil verificeret. Hvis du ikke inden for 5-10 minutter modtager en kode, kan du altid bede systemet om at sende en ny kode.

Jeg har ikke fået tilsendt nogen verificeringskode.

Log ind, gå til Min Profil, bed om at få tilsendt en ny verificeringskode. Koden skal indtastes samme sted - husk at tjekke at du har tastet dit mobilnummer rigtigt ind, og husk at gemme. Når din profil er mobilverificeret, vil du kunne se det på din profil side.

Jeg vil gerne have ændret min e-mailadresse.

Du skal selv ændre din e-mailadresse inde på din Medielogin profil. Fuld feltet med den e-mail du ønsker at skrifte til, og følg derefter instrukserne.

Jeg vil gerne have ændret mit mobilnummer.

Du skal selv ændre dit mobilnummer inde på Min Profil. Dit nye mobilnummer indtaster du og klikker "Send verificeringskode". Når du har tastet den nye kode ind og gemt, kan du igen kommentere på Opinionen.

Jeg vil gerne ændre mit kodeord.

Du kan selv ændre dit kodeord inde på din Medielogin profil.

Jeg kan ikke huske mit kodeord.

Du kan nulstille dit kodeord samme sted, som du logger ind. Klik på "Glemt dit kodeord?" for at få tilsendt mail om nulstilling af kodeord.

--------- EKSTRA SPLIT ELEMENT ---------